1141 alumnes als tallers d’Educació Viària per a Escolars
Organitzats per la Guàrdia urbana de Lleida
30 escoles de Lleida han participat al programa d’Educació Viària per a alumnes de primària i secundària, que la Guàrdia Urbana de Lleida ha dut a terme un curs més, amb un gran èxit de participació: les xerrades per als alumnes de 5è de primària han comptat amb un total de 1.141 alumnes de 10 anys.
L’activitat consisteix en 4 sessions teòriques a l’aula. i més endavant, al tercer trimestre, es faran les sessions pràctiques, a les instal·lacions del Parc de Trànsit, ubicades al Turó de Gardeny.
Educació Viària per a Escolars és un projecte que compta amb la col·laboració de la Regidoria d’Educació i Infància i forma part del programa educatiu “Educació a l’Abast”. Els objectius són la prevenció d’accidents i vetllar per la seguretat.
Per al desenvolupament de les sessions a l’aula els alumnes compten amb el suport d’un dossier didàctic, per mitjà del qual treballen i interioritzen de forma motivadora i pràctica conceptes fonamentals per a comportar-se de forma cívica i per a la seva pròpia seguretat, tant com a vianant com a conductor de bicicleta.
D’altra banda, tots els alumnes que hauran participat durant el curs en aquests tallers d’Educació Viària, poden participar en un concurs de dibuix. La temàtica per a 5è de primària tracta dels nens i les nenes com a conductors de bicicleta. Hi ha premi per a un guanyador i per a un finalista. El lliurament de premis tindrà lloc a finals del curs escolar, al Saló de Sessions del Palau de la Paeria.