Comencen els treballs per preparar el Congrés Científic Internacional sobre el Turó de la Seu Vella de l’any 2015

Forma part de les accions de la candidatura del Turó a Patrimoni Mundial de la UNESCO


L’alcalde, Àngel Ros, ha presidit aquest migdia la primera de les reunions preparatòries del Congrés Científic Internacional sobre el Turó de la Seu Vella, que se celebrarà l’any 2015. Aquest simposi forma part dels compromisos de la Candidatura amb què el conjunt monumental del Turó opta a Patrimoni Mundial de la Humanitat de la UNESCO i té a objectiu promoure la recerca científica internacional sobre el Turó.

Formen part del nucli organitzador d’aquest congrés el director del Consorci, Pep Tort, i els historiadors lleidatans Frederic Vilà i Josep Lladonosa. A la trobada hi han participat també la tinent d’alcalde i regidora de Cultura Montse Parra i el tinent d’alcalde de Projecció Exterior, Fèlix Larrosa.

L’Ajuntament de Lleida va rebre la comunicació oficial de la Generalitat de Catalunya de l’aprovació, el passat mes de maig del primer pas per avançar cap al màxim reconeixement internacional del conjunt monumental. El Consell Assessor del Patrimoni Cultural Català va reconéixer “l’excel•lent memòria i dossier presentat per la candidatura lleidatana”. El document aval•la la candidatura de Lleid ha assenyalat específicament que el valor universal excepcional que encarna el Turó de la Seu Vella es presenta amb coherència amb les tres categories principals de paisatge cultural que estableix l’aplicació de la convenció del Patrimoni Mundial:
- Paisatge clarament definit, concebut i creat d’una manera intencionada per l’home
- Paisatge especialment evolutiu
- Paisatge cultural associatiu