L’Ajuntament de Lleida ha aconseguit la inserció laboral de 1518 lleidatans i lleidatans
L’IMO ha dut a terme durant l’any 2014 20 programes d’inserció laboral adreçats a totes les edats i situacions d’aturCal destacar especialment els dos programes destinats a la inserció de persones amb discapacitat o amb perfils de difícil inserció que ha aconseguit feina per 63 personesAquests programes s’han treballat conjuntament des del Pacte per l’Ocupació integrat per Ajuntament, amb l’equip de govern i la participació del grup municipal de CiU, els sindicats UGT i CCOO i la Cambra de Comerç
L’Ajuntament de Lleida, per mitjà de l’IMO, ha aconseguit la inserció laboral de 1518 lleidatans i lleidatanes durant l’any 2014. L’Institut Municipal d’ Ocupació ha dut a terme 20 programes adreçats a diferents edats i que abasten totes les tipologies de persones que es troben a l’atur, sis d’aquests programes encara estan en curs.
Dels 1518 lleidatans i lleidatanes que han aconseguit un treball a través dels programes de l’IMO 131 són professionals contractats directament per realitzar els programes i 1387 s’han aconseguit inserir al mercat laboral.
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha presidit la roda de premsa de presentació d’aquest balanç d’ocupació, acompanyat dels membres del Pacte per l’Ocupació, que integren l’Ajuntament de Lleida, el cap de l’oposició Joan Ramon Zaballos, els sindicats UGT i CCOO i la Cambra de Comerç. En la presentació també hi ha participat la tinent d’ alcalde i regidora de Benestar Social Montse Mínguez.
El paer en cap ha destacat que “el pacte tenia per objectiu que contribuir a crear oportunitats de feina i inserir persones que es troben en diferents nivells d’ocupació, pertanyents a diferents col•lectius de joves o aturats de llarga durada, a prop d’entrar a situacions irreversibles” i fou aquesta la voluntat la que va impulsar la creació de plans com l’ Oqp’t o el pla Reorienta’t, adreçat a persones que el seu sector empresarial havia patit més atur i per les quals calia fer procès de formació i buscar alternatives.
L’alcalde ha remarcat que el balanç presentat avui demostra que “aquestes polítiques han donat resultats, evidentment no podem estar satisfets pel nivell d’atur de Lleida fins no arribar a nivells d’atur raonable, que seria l’atur tècnic, però les actuals dades del 13,5% a Lleida estan però lluny del 19,1% català o espanyol i de les altres demarcacions”. En aquest sentit, l’alcalde ha manifestat el ferm compromís de la Paeria de continuar impulsant polítiques de desenvolupament contra l’atur: “Ja s’ha manifestat en l’aprovació i negociació dels pressupostos del 2015, la política social més important que es pot fer és la lluita contra l’atur”.
Per la seva banda, el cap de l’oposició Joan Ramon Zaballos ha destacat la voluntat conjunta de buscar solucions que ha demostrat el treball realitzat en el marc del Pacte, la possibilitat obrir possibilitats de millorar el pla de cara a al futur i ha destacat que el seu grup es va abstenir al ple de pressupostos en la línia de treballar conjuntament des de la Paeria per l’ocupació.
Per la seva banda, tant el president de la Cambra de Comerç, Joan Simó, com la secretaria general del sindicat UGT a Lleida, Núria Solé i també el secretari general de CCOO, Jaume Sellés, han destacat els bons resultats d’inserció aconseguits en el marc del treball conjunt liderat per l’Ajuntament de Lleida.
Per programes, 8 programes s’han adreçat a persones que que estan a l’atur en diferents i en aquest àmbit s’han aconseguit 1231 insercions
o 468 insercions de persones que han seguit programes de formació, intermediació i acompanyament per a persones aturades
39 persones derivades del SOC
61 persones que han obtingut certificats de professionalitat
368 persones que han realitzat accions d’intermediació laboral
o 27 insercions de persones aturades de llarga durada
o 96 insercions de persones aturades que no reben cap prestació ni subsidi
o 35 insercions de persones aturades perceptores de la renda mínima d’inserció (PIRMI)
o 25 insercions de persones que han seguit programes de formació i inserció en el camps de l’administració i gestió d’empreses (simulació d’empreses)
o 50 insercions del Programa Reorienta’t
o 12 insercions de la campanya de temporers
o 518 insercions del Treball als Barris: programa de formació per a persones aturades domiciliades en diferents barris
Hi ha hagut 7 programes específics adreçats a la inserció laboral dels joves amb 145 insercions
o 4 insercions del Programa REINCORPORA amb l’Obra Social La Caixa, que inclou el Foment de les competències de persones joves que han estat privades de llibertat
o 5 insercions PLA OQP’T
o 6 insercions amb el programa LANZADERAS DE EMPLEO (amb la Fundación Santa Maria la Real).
Joves qualificats a la recerca de feina a partir de projectes propis
El programa va començar fa un mes, es treballa amb 20 joves
o 5 insercions del PQPI (Joves de 16 a 21 anys)
Joves que han deixat l’ESO i han seguit programes de formació per reincorporar-se al a FP i inserir-se al mercat laboral
o 8 insercions de la CASA D’OFICIS (Joves de 16 a 25 anys)
Joves que han fet el programa mixt de formació i treball
o 35 insercions de JOVES PER L’OCUPACIÓ (Joves de 16 a 25 anys)
Joves que participen del programa per l’adquisició d’experiència laboral en empreses
o 82 insercions de FEM OCUPACIÓ (De 18 a 30 anys)
Joves que han participat en accions ocupacionals perquè estaven a l’atur i sense qualificació especialitzada.
Cal destacar especialment els dos programes destinats a la inserció de persones amb discapacitat o amb perfils de difícil inserció, que han aconseguit aconseguir treball 63 insercions en total, 52 treballadors del Centre Especial del Treball, 8 insercions de persones amb discapacitat i 3 persones amb perfil de difícil inserció.
Al conjunt d’activitats impulsades per l’IMO, cal sumar-hi, des de l’Ajuntament de Lleida, les activitats i col•laboracions promogudes per la comissionada per la Responsabilitat Social Corporativa, que s’ha centrat en la signatura de convenis de col•laboració per la realització de practiques laborals en el marc del Projecte INTEGRA XXI):
o Botiga SONI’S
o CC.OO
o Romero Polo
o FEMEL
També s’ha realitzat la signatura de convenis de col•laboració per la realització de practiques (en el marc de l’acord amb la Fundació Mapfre), conveni per facilitar la realització de pràctiques a l’Ajuntament de Lleida de persones amb discapacitat intel•lectual de Down Lleida.
Fruit d’aquestes accions s’ha aconseguit la inserció laboral de 7 persones 1 persona a Benito Arno, 1 persona a la botiga Soni´s, 1 persona a CCOO , 2 persones a Romero Polo que començaran a treballar passat festes i 2 persones a la FEMEL.