El Gremi de Forners de les Terres de Lleida afronta amb optimisme la campanya de mones de Pasqua i espera vendre un 5% més de dolços que l’any anterior
Campanya solidària de recollida de mones per repartir-les entre els usuaris de menjadors socials
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el President del Gremi de Forners de les Terres de Lleida, Manel Llaràs, han presidit avui la presentació de la campanya de mones de Pasqua d’enguany, en què es preveu vendre un 5% més de dolços que l’any passat pel fet que dilluns de Pasqua cau a principis de mes i que les previsions meteorològiques indiquen bon temps. La meitat de les mones que es vendran a la demarcació seran de nata i trufa, mentre que la resta serà de fruita, trufa o nata sola, mantega, ou dur i, també, com és tradicional, mones aptes per a celíacs i diabètics. A més a més, com a novetat d’enguany, des del Gremi s'està organitzant una recollida de mones de pasqua per donar-les als menjadors socials de la ciutat de Lleida, perquè els col·lectius més desfavorits també pugin gaudir d'aquesta tradicional festa del dia de la mona.
El paer en cap ha destacat el gran dinamisme del Gremi de Forners –que tenen un pastís o un pa per a cada ocasió o festa senyalada- i ha agraït la seva sensibilitat pels col·lectius en risc d’exclusió. En aquest sentit cal recordar que l'any passat els forners lleidatans ja van elaborar, amb la col·laboració de persones aturades majors de 45 anys, una gran mona de 40 metres de llarg, que també va anar destinada als usuaris dels menjadors socials de Lleida.
Per la seva banda, Manel Llaràs ha explicat que “s’espera la millor campanya de mones de les Terres de Lleida des de fa molts anys. L’any passat es van vendre unes 177.000 mones i, enguany, preveiem vendre un 5% més”. De fet, segons ha assenyalat el responsable del Gremi de Forners, la mona és el dolç més important tant en volum de vendes com en facturació. A més a més, entre totes les persones que comprin una mona en un forn adherit al gremi se sortejarà un creuer per a dues persones. Els preus de les mones, que també s’elaboren en formats petits, es mantindran enguany.
La presentació de la campanya de mones de Pasqua també ha comptat amb l’assistència del director dels SSTT d’Empresa i Ocupació, Octavi Miarnau, del vicepresident de la Diputació, Miquel Padilla, i del President del Banc dels Aliments, Joan Saura, entre altres.