‘Tresors del Barroc Alemany’ a l’Auditori Municipal Enric Granados

El concert, que tindrà lloc el diumenge 31 de maig, oferirà un repertori de música barroca centrat especialment en l’obra de Bach

El Cor de Cambra de l’Auditori Municipal Enric Granados interpretarà els ‘Tresors del Barroc Alemany’ el proper diumenge 31 de maig, a les 19h, sota la direcció del director convidat Joan Pagès. El concert oferirà un repertori de música barroca extret de l’obra de Bach, incloent el seu motet més emblemàtic ‘Jesu meine Freunde’, així com també destacades composicions de Schütz i Schein.

Joan Pagès Vall, nascut a Lleida el 1973, és titular superior en Direcció d’Orquestra, Violoncel i Música de Cambra, així com en piano. Entre el 1999 i el 2002, Pagès estudia Direcció d’Orquestra a la Hochschule für Musik Franz Liszt de Weimar a Alemanya, un centre educatiu on des de 2009 treballa com a docent. Al llarg de la seva àmplia trajectòria professional ha dirigit nombroses formacions, entre elles, l’Orquestra de Cambra a Berlín per l’estrena mundial de la música de la pel·lícula ‘Metròpolis’ de Fritz Lang. Pagès ha rebut també alguns reconeixements com el 2n Premi del ‘Concurs Internacional per Directors d’Òpera Luigi Mancinelli’ l’any 2006 a Itàlia. En l’actualitat és director de l’Emsemble Iberoamericano, amb el qual recentment ha obtingut un premi per un projecte d’integració social per part del Ministeri de Cultura de l’Estat de Turíngia, i director de l’orquestra del Musikgymnasium Schloss Belvedere.

Les entrades es podran adquirir a la taquilla de l’Auditori, en horari de 17.30h a 20.30h de dilluns a divendres, el mateix dia del concert dues hores abans que aquest s’iniciï o, també, a través de la pàgina web www.auditorienricgranados.cat.

Aquesta proposta cultural s’emmarca en la programació per commemorar el 20è aniversari de l’Auditori Municipal Enric Granados que inclou concerts per a tots els públics. Aquest equipament emblemàtic de Lleida es caracteritza per apostar per la difusió i la promoció dels joves talents, a la vegada que esdevé una plataforma cultural i un espai d’ensenyament de les arts musicals a través del Conservatori i l’Escola de Música Municipal. L’Auditori acull 8 formacions residents integrades per músics del territori, entre ells el Cor de Cambra, i organitza el Concurs Internacional de Piano Ricard Viñes, un dels certàmens més prestigiosos de l’Estat Espanyol.