La Novena Simfonia de Beethoven a l'Auditori
El proper dissabte, 23 de maig a les 20.30 h el públic de l’Auditori Municipal Enric Granados podrà gaudir d’una de les obres més emblemàtiques del compositor alemany basada en l'Oda a l'Alegria de Friedrich von Schiller, que posteriorment ha esdevingut l'himne de la Unió Europea.
La Novena estarà interpretada per: la soprano Saioa Hernández, el tenor Albert Montserrat, la mezzo Gemma Coma-Albert i el baix Marc Pujol. Hi participarà també l’Orquestra Simfònica del Vallès i les formacions corals Orfeó Manresà i el Cor Lieder Càmera. Tots sota la direcció del prestigiós mestre Ola Rudner.
L’alegria és un estat anímic que sempre va interessar a Beethoven. Als vint-i-dos anys se sent fortament colpit per la intensitat de l’oda a l’alegria del poeta alemany Friedrich von Schiller, i concep la idea de musicar-la com a part d’una obra triomfal per a veus i orquestra. El projecte, però va quedant sempre ajornat. L’any 1822 el compositor alemany ja té més de cinquanta anys i la seva sordesa és aguda i a més es troba en una situació econòmica molt precària. En aquell moment rep l’encàrrec de la de la Philharmonic Society de Londres de composar una gran obra simfònica “La Novena Simfonia de Beethoven”.
La Novena de Beethoven finalitza el cicle de grans formacions orquestrals de l’Auditori Municipal Enric Granados, que enguany celebra el seu vint anys. Aquest concert, que compta amb la col·laboració de Banc de Sabadell, es repetirà el diumenge, 24 de maig al Palau de la Música de Barcelona
Les entrades ja es poden adquirir a la taquilla de l’Auditori, de dilluns a divendres, de 17.30 a 20.30 (2 hores abans el dia del concert) i al web www.auditorienricgranados.cat. El preu del concert és de 30 € i, l’entrada reduïda, de 25 €.