La Paeria comptarà amb 49 alumnes de la FP Dual el curs que ve

L’alcalde Ros ha explicat que a través del conveni de col·laboració entre empreses i institucions i el Departament d’Ensenyament, l’Ajuntament comptarà amb aquests alumnes, de telecomunicacions i informàtica i d’educació infantil, acostant així la formació i l’ocupació

L’Ajuntament de Lleida comptarà el curs que ve amb 49 alumnes de la FP Dual, a través d’un conveni de col·laboració entre empreses i institucions i el Departament d’Ensenyament. L’alcalde, Àngel Ros, ha explicat que la formació de la FP Dual és una aposta de país i que Lleida fa temps que hi treballa amb la Generalitat, amb iniciatives com la Fira de la FP. Els estudiants que faran les pràctiques a l’Ajuntament procedeixen, tant de la pública com de la concertada, dels cicles formatius de Grau Superior de Sistemes de Telecomunicacions i Informàtica i del Grau Superior d’Educació Infantil, que en aquest cas es realitzaran a les Escoles Bressol.
El paer en cap ha insistit en què la FP Dual és una eina de servei per als alumnes i per a les empreses, de manera que acosta la formació i l’ocupació. Per això, ha afirmat que al suport institucional s’afegeix ara aquest conveni, actuant com a empresa.
Ros ha participat en la presentació del conveni de col·laboració amb el director general Formatiu Professional i Ensenyaments de Règim Especial, Melcior Arcarons; el director dels SSTT d’Ensenyament, Miquel Àngel Culleres; i el representant de la Diputació de Lleida, Eloi Bergós, així com el president de la Cambra de Comerç, Joan Simó, que ha estat la institució que ha acollit l’acte.
Arcarons ha indicat que amb aquesta formació l’alumne combina l’aprenentatge amb les pràctiques en l’empresa, de manera que el centre docent fa el seguiment a través d’un tutor i l’empresa fa un contracte o signa una beca formativa. Segons ha comentat, el grau de satisfacció de la primera promoció de graduats d’FP Dual ha estat elevat, ja que un 40 per cent dels alumnes han estat contractats.
Des del departament d’Ensenyament a Lleida, Cullerés ha donat les dades per al curs 2015/2016 en què hi haurà 24 cicles formatius amb uns 600 alumnes que podran fer les pràctiques en les 236 empreses que participaran en aquest tipus de formació. El curs passat les xifres van ser 170 empreses, que aglutinaven 20 cicles, amb 518 alumnes.
Per la seva banda, Bergós ha valorat positivament la FP Dual, en tant que és una formació novedos ai que permet que els joves es formin també a les empreses.
Els convenis que es tiraran endavant el pròxim curs són els de Grau Superior de Sistemes de Telecomunicacions i informàtics i Grau Superior d’Educació Infantil, Grau Mitjà de Manteniment electromecànic, Grau Superior de Desenvolupament d’aplicacions web i desenvolupament d’aplicacions multiplataforma, Grau Superior de Programació de la Producció en fabricació mecànica i Grau Superior d’Automoció.