L’Ajuntament de Lleida invertirà més de 3’6 milions d’euros en polítiques d’ocupació a través de l'IMO
Avui s’ha constituït el Consell Rector de l’Institut Municipal d'Ocupació, que estarà presidit pel tinent d’alcalde Rafel Peris. Per a l’exercici 2016 es preveu poder atendre al voltant de 10.000 lleidatans i lleidatanes
Avui s’ha constituït el nou Consell Rector de l’Institut Municipal d’Ocupació Salvador Seguí, l’IMO, organisme autònom de l’Ajuntament de Lleida, per a l’actual mandat municipal, que serà presidit pel tinent d’alcalde, Rafael Peris. El proper any l’IMO tindrà capacitat per atendre gairebé 10.000 ciutadans i ciutadanes de Lleida que, tal com ha explicat el tinent d’alcalde, Rafel Peris, “es repartiran entre els programes de formació que arribaran a gairebé un miler de persones i altres itineraris i dispositius d’inserció que permetran atendre més de 7.300 persones”. En termes econòmics, el pressupost de l’IMO per a l’any 2016 se xifra en 3.607.193 M€.
D’aquesta manera, a través de l’IMO, l’Ajuntament de Lleida dóna continuïtat a la línia de treball traçada en l’anterior mandat, que estava focalitzada en la millora de l’ocupabilitat de les persones en termes de millora de l’accés al mercat laboral de les persones que es troben a l’atur, la millora de les competències laborals de les persones treballadores en actiu, l’oferta de serveis a les empreses, el foment de l’autoocupació i l’emprenedoria i també la integració laboral de persones amb discapacitat a través de les activitats i projectes del Centre Especial de Treball i de l’Escola de Jardineria.
Les accions que durà a terme l’IMO per a l’exercici 2016 estaran diferenciades en tres apartats:
-Programes i projectes adreçats a joves (Garantia Juvenil)
-Programes, projectes i serveis
-Serveis permanents
Detall dels programes, projectes i previsió d’usuaris per a l’exercici 2016:
Adreçats a joves (Garantia Juvenil)
-Joves per l’Ocupació
-Fem Ocupació per a joves
-Programa de Transició al Treball-PFI
-Casa d’oficis (Treball als Barris)
-Programes integrals
-Projecte Yuzz
-Projecte EJE (Empresa Joven Europea)
Programes, projectes i serveis
-Treball als Barris
-Treball i Formació
-Treball i Formació PANP
-Treball i Formació RMI
-Mesures actives renda mínima d’inserció (MARMI)
-Espais de recerca de feina
-Accions de formació professionalitzadora (FOAP)
-Formació amb compromís de contractació (SEFED)
-Formació adreçada prioritàriament a treballadors ocupats
-Agència de Col·locació
-Programa Innovador i Experimental
-Programa de Desenvolupament Local (AODL)
Serveis Permanents
-Agència de col·locació-Servei d’Intermediació Laboral
-Centre Especial de Treball (CET)
-Escola Municipal de Jardineria
-Viver FPemprèn
-Aula Mentor
-Formació a la demanda
-Centre col·laborador ACTIC
-Xarxa punt TIC
-IdCAT
-Arborètum