Animac escalfa motors
La Mostra es farà del 25 al 28 de febrer i presenta el cartell de la seva 20a edició. Més de 8.500 alumnes s’han inscrit a les sessions escolars, un miler més que en la passada edició
Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, organitzada per la Paeria, arriba a Lleida del 25 al 28 de febrer del 2016 amb el millor cinema d’animació del moment. Per anunciar la seva 20a edició, Animac presenta el cartell creat com cada any i des dels seus inicis per il·lustrador, dissenyador gràfic i animador lleidatà, Carles Porta. En aquesta ocasió, la imatge gira al voltant de la figura de la dona en relació a l’univers artístic, sota el lema Futurs femenins. A més, la secció Petit Animac, destinada al públic infantil i familiar, compta amb la seva pròpia imatge evocant un món infinit d’imaginació.
Amb el lema d'enguany, Futurs femenins, Animac posa de relleu la notòria participació de les creadores en un moment clau. Se celebra la incorporació de les dones realitzadores, nous temes i sensibilitats en el panorama independent, però es posa de manifest que aquesta rellevància -donada també en l'entorn acadèmic- està encara lluny de trobar una correspondència en la participació en llargmetratges, sèries de televisió o videojocs, és a dir, en la indústria.
Un any més Lleida es convertirà en la capital mundial de l’animació. L’última setmana del mes de febrer es podrà gaudir de quatre jornades plenes de projeccions, conferències, tallers, espectacles, presentacions i activitats gratuïtes per a tots els públics, com ara Animacrea, Openscreen, Espai Kids i Animac de Nit. Animac manté les seves seccions habituals de llargmetratges, curts, Futur Talent, Monogràfic, Convidat Especial, Animac Cartoon i Petit Animac. També continuen les activitats destinades al sector més professional com Incubator, Market Pitch, Portfolio i Vermut Networking, la convocatòria de les quals estarà oberta fins el 18 de gener.
La Mostra se supera amb cada edició i en aquesta ha rebut 700 pel·lícules de procedència nacional i internacional de 66 països, un centenar més que en la seva anterior edició i un increment de participació de projectes professionals en relació a les mateixes dates de l’any passat.
Animac continua apostant pel vessant educatiu, amb la voluntat de contribuir en la formació dels nens i els joves com a futurs espectadors i creadors. Enguany la Mostra ha sumat un miler d’alumnes més respecte a la passada edició amb l’ampliació dels dies de les sessions escolars, que s’iniciaran el dilluns 22 de febrer. Més de 8.500 alumnes de 52 centres educatius de Lleida i comarques s’han inscrit en les sessions escolars.
Amb l’objectiu de potenciar el coneixement de la indústria audiovisual i de la creació en animació entre els escolars i entre els joves estudiants, la present edició d’Animac consolida la seva vocació pedagògica. Tot plegat, gràcies als tallers i els cursos especialitzats que es realitzen durant l’any amb l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol, el centre de formació Ilerna, Joventut de la Paeria, la Universitat de Lleida i el Centre d’Art la Panera.
Per primera vegada Animac ofereix un taller en col·laboració amb l’Aula Hospitalària Arnau de Vilanova que se suma a la resta d’iniciatives anteriors.
El divendres 5 de febrer la Mostra ofereix, en col·laboració amb el CCCB, un acte singular que donarà a conèixer un primer tast de la programació d’Animac 2016.