La Junta de Govern de l’Ajuntament de Lleida insta la Generalitat perquè declari l’església de Sant Ruf com a bé cultural d’interès nacional
Fèlix Larrosa: “L’església de Sant Ruf, actualment catalogada com a bé cultural d’interès local, mereix el màxim reconeixement”La Paeria manifesta el seu suport a que l’església de Sant Ruf se sumi als tràmits per declarar bé cultural d’interès nacional la capella de la Sang, l’església de Sant Martí i la capella de Sant Jaume
La Junta de Govern de l’Ajuntament de Lleida celebrada ahir ha instat la Generalitat de Catalunya perquè declari l’església de Sant Ruf com a bé cultural d’interès nacional, en la categoria de monument històric, i també es delimiti el seu entorn de protecció.
El tinent d’alcalde i regidor d’Hàbitat Urbà, Rural i la Sostenibilitat, Fèlix Larrosa, ha explicat que l’església de Sant Ruf, que és de propietat privada, està actualment catalogada com a bé cultural d’interès local i mereix el màxim reconeixement”. Per aquest motiu, ha continuat el regidor, la Paeria recolza que s’informi favorablement, per part del Consell Assessor del Patrimoni Cultural i per l’Institut d’Estudis Catalans, i es declari l’església de Sant Ruf i el seu entorn de protecció, com a bé cultural d’interès nacional.
Larrosa ha reconegut que hi han dificultats alhora d'avançar en la preservació del patrimoni quan aquest és de titularitat privada –com per exemple el Molí de Cervià-, però que s’hi està treballant. En aquest sentit cal destacar que “un dels eixos fonamentals del Pla Operatiu de la regidoria en aquest mandat és el patrimoni i el paisatge urbà i rural”. L’Ajuntament de Lleida té previst invertir més de 600.000 euros durant aquest any en rehabilitar i revaloritzar el patrimoni històric i monumental de la ciutat, una xifra molt significativa i una clara aposta de la Paeria pel seu patrimoni.
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, en data 9 de març de 2016, va publicar una resolució en la qual s’incoava l’expedient de declaració de bé cultural d’interès nacional, en la categoria de monument històric, a favor de la capella de Sant Jaume de Lleida; una altra per la qual s’incoava l’expedient de delimitació de l’entorn de l’església de Sant Martí i una tercera mitjançant la qual s’incoava l’expedient de delimitació de l’entorn de l’església de la Sang. Atès que la Generalitat de Catalunya, a data d’avui, encara no ha incoat l’expedient per declarar l’església de Sant Ruf bé cultural d’interès nacional i de delimitació del seu entorn de protecció, la Junta de Govern de l’Ajuntament de Lleida ha considerat adient manifestar el seu recolzament per a que s’informi favorablement sobre aquest expedient.
D’altra banda, cal destacar que properament es posarà en marxa el Consell de Patrimoni, que reunirà diversos experts que avaluaran i impulsaran la preservació i millora del patrimoni artístic i monumental de la ciutat de Lleida.