La Paeria presenta a una dotzena d’empreses interessades els detalls del plec de manteniment i neteja per a la gestió sostenible dels edificis municipals

Després de la presentació, les empreses han pogut visitar diversos equipaments municipals amb l’objectiu de conèixer a fons les instal·lacions objecte del concursEl nou sistema de gestió conjunta dels 220 edificis i equipaments municipals de la ciutat és una iniciativa proposada per l’equip de govern de l’Ajuntament de Lleida que permetrà unificar, per primera vegada, la gestió de tots els equipaments públics de caràcter educatiu, esportiu, cívic, social o cultural

El tinent d’alcalde i regidor d’Hàbitat Urbà, Rural i la Sostenibilitat de l’Ajuntament de Lleida, Fèlix Larrosa, juntament amb diversos tècnics de la regidoria, ha donat a conèixer avui els detalls del plec de manteniment i neteja per a la gestió sostenible dels edificis municipals a totes les empreses que, fins al moment, s’han interessat en el concurs. El nou sistema de gestió conjunta dels 220 edificis i equipaments municipals de la ciutat és una iniciativa proposada per l’equip de govern de l’Ajuntament de Lleida que permetrà unificar, per primera vegada, la gestió de tots els equipaments públics –de caràcter educatiu, esportiu, cívic, social o cultural- amb l’objectiu, d’una banda, de millorar la gestió diària dels equipaments i, de l’altra, contribuir a l’estalvi i l’eficiència energètica.
Després de la presentació, que s’ha realitzat a l’Auditori Municipal Enric Granados, els tècnics han acompanyat els participants a visitar diversos equipaments municipals amb l’objectiu de conèixer a fons les instal·lacions dels edificis objecte del contracte. Durant tot el dia d’avui es visitarà l’Auditori, la Panera, el Mercat de Flèming, el Camp de Futbol de Balàfia, el Pavelló Barris Nord, el Centre Cïvic de Pardinyes, l’Escola Pardinyes i el Pal·las.
Fèlix Larrosa ha posat de manifest que “creiem fermament en una ciutat més verda i sostenible i per aquest motiu, des de la Paeria destinarem una inversió inicial de 100.000 euros per impulsar una ambiciosa política global d’estalvi en subministraments d’aigua, llum i gas, que s’acompanya també de promoció d’incentius fiscals, un reg més eficient i la potenciació de les energies verdes i sistemes de control energètic”. L’estalvi que es preveu aconseguir, que s’està quantificant, es planteja en clau de reinversió. És a dir, el que estalviem en consums servirà per seguir reinvertint en els diferents equipaments”, ha conclòs el regidor.
L’Ajuntament de Lleida es fixa com a objectiu la reducció del consum energètic dels edificis i equipaments municipals gràcies a un concurs d’integració de la gestió i la prestació conjunta del servei de manteniment, neteja i gestió energètica dels edificis municipals, un pas més per fer de Lleida una ciutat més verda i sostenible. La integració dels serveis té la voluntat d’aconseguir una major eficiència dels recursos, tant pel que fa al control de consums energètics, consums d’aigua i recollida dels residus com el control de l’eficiència i del rendiment de les instal·lacions municipals.
Aquesta iniciativa és un pas més en la voluntat de l’equip de govern d’implantar un model de ciutat gestionada de manera intel·ligent, que fa explícit el compromís de la ciutat en la lluita contra el canvi climàtic. Un programa informàtic permetrà donar eficiència màxima a la gestió del servei, treballant de manera transversal, optimitzant els recursos, informatitzant totes les dades i generant sinèrgies. El programa ha de permetre, a més, la monitorització de les instal·lacions dels edificis, sent una eina clau per l’anàlisi de les actuacions que realitzarà la Paeria amb l’objectiu d’aconseguir edificis “green”, és a dir, que siguin gestionats de forma sostenible (utilització d’energia mínima, energia de fonts renovables, materials i productes sostenibles, estalvi d’aigua, recollida selectiva, etcètera) per aconseguir que tinguin baixes emissions.
La Paeria treballa amb l’objectiu de reduir les emissions provinents de les seves pròpies instal·lacions i activitats. L’estalvi i l’eficiència energètica constitueixen un element fonamental per disminuir les emissions de C02 i, concretament, els consums dels edificis i equipaments municipals representen aproximadament un 60% dels consums energètics totals dels serveis municipals. Per tant “existeix en l’actualitat un gran potencial d’actuació d’estalvi que cal contemplar en el plec com una actuació genèrica unificada i en consonància amb els serveis de manteniment i neteja”.