Presentació a Lleida del Dia de la Faldeta de Fraga
L’alcalde de Fraga ha presentat la festivitat de la Faldeta a la Paeria. Ros ha remarcat l’excel·lent relació que mantenen ambdues poblacions i l’intercanvi cultural que comparteixen, com en aquesta celebració, declarada d’Interès Turístic Nacional
L’Ajuntament de Lleida ha acollit la presentació del Dia de la Faldeta de Fraga, festa que se celebra el 24 d’abril i que ha estat declarada d’Interès Turístic Nacional. El paer en cap, Àngel Ros, ha assenyalat que Lleida i Fraga són dues poblacions que mantenen una estreta i excel·lent relació i que també hi ha intercanvi cultural.
L’alcalde de Fraga, Miguel Luis Lapeña, que també va presentar la festa a Osca, ho ha fet avui a Lleida i ha remarcat la bona comunicació entre ambdues institucions, que ha permès portar el Dia de la Faldeta de Fraga a la ciutat de Lleida, obrint-la a tothom qui vulgui assistir. La celebració, ha afegit, és un acte tradicional, folklòric i festiu que compagina innovació, modernitat i noves tecnologies. La festa es va celebrar per primera vegada l'any 1977, promoguda per la Peña Fragatina, una associació de caràcter lúdic-esportiu-cultural. L’any passat es va declarar Festa d'Interès Turístic Nacional. La festivitat consisteix en un homenatge als seus avantpassats i a la dona fragatina, a la seva forma de vida i a la seva manera de vestir. Hi ha tres vestits típics, el de treball, el de núvia i el de soltera, que es caracteritzen per una faldilla amb set capes superposades, i altres elements. El programa festiu es concentra aquest cap de setmana, amb la Ronda de Jotas teatralizadas a Casa de los Novios el divendres al vespre i el Dia d’Aragón el dissabte. Diumenge és el dia assenyalat, amb la desfilada pels carrers de Fraga amb el vestit típic. Es preveu la participació de més de 1.200 persones. Durant el matí es faran estampes típiques en diversos punts de la població. A la tarda es farà l’homenatge a les dones de Faldetes, amb les actuacions del ballarí Miguel Ángel Berna i la Rondalla de Peña Fragatina.
La tinent d’alcalde i regidora de Cultura, Montse Parra, ha assistit a l’acte amb la regidora de Cultura de Fraga, Marta Cabrera, qui ha detallat el programa de la festa.