La 2a edició de la Ruta de la Tapa arriba a Lleida

54 establiments participen en el certamen, que triarà la millor tapa de Lleida de l’any 2016. L’activitat compta amb la col·laboració de la Paeria Com a novetat, el concurs posa a disposició dels hostalers l’assessor gastronòmic Juan Pozuelo, conegut per conduir els programes de televisió “Duelo de chefs” i “Qué comemos hoy?”

La 2a edició de la Ruta de la Tapa arriba a Lleida. Des d’aquest dijous dia 9 de juny, 54 establiments participaran en aquest esdeveniment que organitza la Federació d’Hostalera de Lleida i San Miguel amb la col·laboració de la Paeria. El tinent d’alcalde i regidor de Promoció de la Ciutat, Rafael Peris, ha assistit a la presentació que s’ha dut a terme a les instal·lacions que el grup Mahou-San Miguel té a Lleida.

Després de l’èxit de la primera edició, en què la Ruta de la Tapa va substituir la campanya Anem de Tapes pel seu creixement quant a dimensió i notorietat, els organitzadors repeteixen l’experiència sota el concepte “Food Explorers de Ruta”, que convida els lleidatans i lleidatanes a tastar nous sabors amb estris originals.

Aquest any com a novetat i per tal d’incentivar la participació dels hostalers, s’ha posat a disposició dels hostalers l’assessor gastronòmic Juan Pozuelo, que ha ajudat els xefs lleidatans a dissenyar una oferta gastronòmica diferent, adaptada a cada establiment i adequada als seus clients. A més, també s’introdueix el concepte creatiu: “Food Explorers”, en el que conflueixen cuina de fusió, les tendències emergents i el millor de la cuina tradicional. Com a novetat també s’introdueix la utilització d’utensilis originals per consumir les tapes, des de palets orientals a plats de cartró-fusta, recipients de bambú, pinces de sushi, entre altres.

La presentació del certamen ha anat a càrrec de l’assessor gastronòmic Juan Pozuelo, conegut per conduir els programes de televisió “Duelo de chefs” i “Qué comemos hoy?”. Cada establiment dissenyarà una tapa per a l’ocasió i un jurat especialitzat n’escollirà la millor tapa de l’any 2016. El jurat puntuarà la presentació, la qualitat, l’elaboració i l’originalitat del plat. El premi, que s’atorgarà un cop finalitzada la ruta, consisteix en l’entrega .
L’acte ha comptat amb la presència del director del centre de producció de Mahou San Miguel Lleida, Manuel Heredia i Daniel Oliva, Brand Manager Territory de San Miguel; el president de la Federació Espanyola d’Hosteleria (FEHR) i membre de la junta de la Federació Hostaleria de Lleida, José María Rubio; el secretari general de la Federació d’Hostaleria de Lleida, Ramon Solsona, i representants dels 54 establiments que participen en la Ruta de la Tapa.