El Concurs Internacional de Piano Ricard Viñes serà biennal i s’alternarà amb la nova edició Kids
L’alcalde Ros ha presentat les novetats del concurs per al 2018, que dóna un salt qualitatiu, obrint-se a participants de 18 a 32 anys, amb tres finalistes que interpretaran un concert acompanyats de l’Orquestra Simfònica del Vallès i duplicant el primer premi a 12.000 euros El 1r concurs Ricard Viñes Kids and Youth, que tindrà lloc del 29 de juny al 2 de juliol del 2017, també serà internacional i s’estructurarà en tres categories fins als 17 anys, sent el primer d’aquestes característiques a l’estat espanyol
El Concurs Internacional de Piano Ricard Viñes de Lleida dóna un salt qualitatiu en la pròxima edició, que se celebrarà el 2018, incorporant diverses novetats que permetran equiparar-lo amb els grans concursos de piano. El premi serà biennal i s’alternarà amb la nova edició per a nens i nenes que es dirà Concurs Ricard Viñes Kids and Youth. El paer en cap, Àngel Ros, ha presentat la nova estructura de la convocatòria amb el director del concurs, Jordi Benseny; la directora tècnica de l’Auditori Municipal Enric Granados, Puri Terrado, i els patrocinadors Jaume Iglesias, d’IFR, i Carme Grasa.
El concurs passa a ser biennal i modifica l’última prova a la qual se sotmeten els concursants seleccionats, a la qual accediran només tres finalistes, que hauran d’interpretar un concert amb l’acompanyament d’una orquestra simfònica, que serà l’Orquestra Simfònica del Vallès. S’hi podran presentar pianistes de 18 a 32 anys i el premi duplica la seva quantitat. Així, el primer guardó està dotat amb 12.000 euros; el 2n amb 6.000, i el 3r amb 3.000. L’any que no tingui lloc el Premi Internacional es convocarà el concurs de piano per a nens i joves, amb 3 categories: fins a 11 anys, fins a 14 i fins a 17. L’edició Kids es concentrarà en un cap de setmana amb la final i el lliurament de premis el mateix diumenge.
L’alcalde de Lleida ha destacat el canvi radicalment del concurs, amb la incorporació d’orquestra simfònica a la final i amb l’ampliació del concurs per a nens i nens, en la vessant pedagògica. Això, segons ha afegit, referma el compromís que manté la Paeria en l’àmbit educatiu, en el qual no té competències però sí assumeix responsabilitats, sobretot en la vessant artística.
Tant Terrado com Benseny han ressaltat que la tendència del concurs era assolir un nivell superior que amb aquest pas permetrà, d’una banda, més nivell i atraure l’excel·lència, i de l’altra, cobrir un àmbit que al territori espanyol mancava, ja que el concurs per a nens i nenes és el primer d’aquestes característiques.
La presentació ha acabat amb l'actuació de l'estudiant del Conservatori, Pol Domènech, qui ha intrepretat peces al piano de Bach, Schumann i Granados.
L’objectiu principal del concurs és oferir la possibilitat d’actuar i donar-se a conèixer arreu, un fet que precisament han destacat els patrocinadors, i també
El Concurs de Piano Ricard Viñes va néixer amb la inauguració de l’Auditori Municipal Enric Granados de Lleida, l’any 1995. L’Ajuntament de Lleida organitza el concurs, amb l’Auditori i el Conservatori, ara amb dues convocatòries, i IFR n’és el patrocinador. A més, hi col·laboren Carme Grasa i GLS, així com Alink-argeric fundation i la Generalitat de Catalunya.