Els alumnes de la Casa d’Oficis Treball als barris visiten la depuradora d’aigües residuals

Participen en el programa ‘Lleida en Viu’, que desenvolupa l’Institut Municipal d’Ocupació

Els alumnes treballadors de la Casa d’Oficis Treball als barris de l’Institut Municipal d’Ocupació (IMO) han realitzat una visita guiada a l’estació depuradora d’aigües residuals de la ciutat de Lleida dins del programa Lleida en Viu. Aquesta activitat s’emmarca en el mòdul de medi ambient del programa formatiu de cada una de les quatre especialitats formatives de la Casa d’Oficis. 

Els alumnes han descobert el funcionament de la depuradora de Lleida i han vist de prop com són les diferents fases del tractament.
Els objectius de la visita han estat, per una banda, conèixer el funcionament d’una depuradora amb processos químics i biològics, i per altra banda, relacionar els nostres hàbits de consum d’aigua amb les seves implicacions ecològiques i socials.
Fa uns dies i dins del mateix programa, aquests alumnes van visitar els abocadors comarcal i el clausurat de Serrallarga, per conèixer el tractament i la selecció que es fan dels recursos sòlids urbans.
La Casa d’Oficis Treball als barris, que desenvolupa l’IMO, és una acció subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Projecte Treball als Barris.
La Casa d’Oficis és un projecte adreçat a joves aturats entre 16 i 24 anys i té per objectiu millorar l'ocupabilitat dels joves en situació d'atur. Compta amb quatre especialitats formatives:
1. Operacions auxiliars de fabricació mecànica/soldadura
2. Jardineria
3. Pintura decorativa en construcció
4. Dinamització sociocultural
L’objectiu de les tres primeres és el de millorar el mobiliari i els espais públics municipals dels barris de la Mariola, Centre Històric i Noguerola. L’objectiu de la darrera, el de donar a conèixer i reforçar la presència als barris dels equipaments culturals de l’Ajuntament (Museu de l’Aigua, Museu de l’Automoció Roda Roda, Centre d’Art la Panera, Arborètum i Oficina de Turisme) i a la Seu Vella.
La característica que es destaca d’aquest programa de formació-treball és que, durant els sis primers mesos, l’alumne treballador rep una beca del Servei d’Ocupació de Catalunya, i els 6 mesos restants té un contracte laboral de formació. El projecte està adreçat a joves residents als barris Mariola, Centre Històric i Noguerola/Portal de Magdalena, encara que excepcionalment es pot autoritzar la participació de persones no residents en aquests barris.