L’alcalde Ros participa en la inauguració de la nova seu de Comissions Obreres a Lleida
El paer en cap felicita el sindicat i agraeix el seu grau de responsabilitat social i nivell de compromís amb la ciutadania
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha assistit aquesta tarda a la inauguració de la nova seu de Comissions Obreres a Lleida, que ha traslladat el seu estatge de l’antic edifici de sindicats, a l’avinguda Catalunya, fins a les antigues dependències del Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Lleida, al carrer Enric Granados, a causa del seu mal estat de conservació.
El paer en cap, a més a més de felicitar els responsables de CCOO pel nou estatge social, ha assenyalat que l’Ajuntament no defugia la responsabilitat de contribuir, conjuntament amb l’Administració de l’Estat, a treballar perquè els sindicats poguessin recuperar l’espai públic que es mereixen i al qual tenen dret, per les seves contribucions econòmiques i socials al llarg dels anys. L’alcalde Ros ha dit que està convençut d’aconseguir-ho aviat amb la col·laboració institucional, per tal de recuperar aquest espai públic com fins ara gaudien a l’edifici de l’AISS.
Per altra part, el paer en cap ha agraït als sindicats i en especial a Comissions Obreres el seu grau de responsabilitat social i nivell de compromís amb el conjunt de Lleida, contribuint a la creació del Pacte Social per la Ciutadania, que ha permès avanços en temes tan importants com, la mobilitat, la seguretat social, la igualtat home/dona i l’ocupació.
A l’acte d’inauguració, han assistit els secretaris generals del sindicat a Catalunya i Lleida, Joan Carles Gallego i Joan Sellés, respectivament; així com el president de la Diputació, Joan Reñé, i el delegat del Govern, Ramon Farré, a més dels tinents d’alcalde Fèlix Larrosa i Rafael Peris, i els regidors Toni Postius, Paco Cerdà, José María Córdoba, Joan Baiget, Dolors López i Carlos González.
CCOO ha decidit deixar l’històric local que ocupava a l’edifici dels sindicats de Lleida, a causa del seu mal estat, per l’antiga seu del Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes de Lleida, un immoble de 1.000 metres quadrats on pagaran un lloguer que reclamaran a l’Estat que se’n faci càrrec.
Aquest sindicat va néixer el 20 de novembre del 1964, als locals de la parròquia de Sant Medi, al barri barceloní de Sants, on 300 enllaços sindicals i treballadors i treballadores de diferents sectors de la producció van constituir la Comissió Obrera Central de Barcelona.
Posteriorment, es va aprovar una plataforma reivindicativa on es reclamaven millores salarials, la llibertat sindical i el dret de vaga. Les comissions obreres es van reorganitzar i van crear la Comissió Obrera Nacional de Catalunya (CONC). Era la primera vegada que un sindicat a Catalunya incorporava el terme nacional a les seves sigles.
El moviment social encarnat per les Comissions Obreres va tenir un paper protagonista en la lluita contra el franquisme i per la recuperació de les llibertats democràtiques al nostre país, i molts dels seus dirigents van anar a la presó. Ja en democràcia, les Comissions Obreres han continuat en la defensa dels interessos laborals i socials.
Avui, Comissions Obreres és el primer sindicat del nostre país, en afiliació i representació sindical i ha estat la primera força sindical en totes les eleccions que s’han celebrat des de la recuperació de la democràcia. Les CCOO de Catalunya estan confederades a les CCOO d’Espanya i formen part de la Confederació Europea de Sindicats (CES) i de la Confederació Sindical Internacional (CSI).