Igor Kovalyov, director dels Rugrats i creador de “Ahh Real Monsters”, convidat especial d’Animac 2017. El certamen estrenarà el seu film “Before Love”
L’autor ucraïnès oferirà una masterclass i Animac projecta una retrospectiva de la seua obra i el seu darrer curt “Before Love”
La 21a edició d’Animac, la Mostra de Cinema Internacional de Catalunya que organitza la Paeria i que se celebra a Lleida del 2 al 5 de març, compta enguany amb un convidat especial de luxe. Es tracta de l’ucraïnès Igor Kovalyov (Kíev, 1954) que és una de les figures més destacades de l'animació post-soviètica. Precisament la seua obra va arribar al gran públic a través de les sèries emeses per Nickelodeon com "Rugrats: aventures en bolquers", "Ahh!!! Monstruos" i "Duckman" així com el seu primer llargmetratge "Aventures en bolquers: la pel·lícula" (1998), basat en la popular sèrie i que va ser el primer film no comunitari doblat al català.
Els seus curtmetratges per a adults, veritables joies animades, l'han convertit també en una referència internacional en circuits culturals. Des del seu primer 'Hen, His Wife' (1989) fins al recent "Before Love" (2016) que s’estrena enguany a l'Animac, Kovalyov ha recollit mitja dotzena de títols premis i distincions en importants festivals (Ottawa, Hiroshima, Sitges ... ), entre d’altres.
Kovalyov oferirà, com tots els convidats especials al certamen, una masterclass on explicarà la diferència entre crear per encàrrec i crear obres més personals.
Una careta “Contra el vent” de Carles Porta
El dissenyador lleidatà Carles Porta ha estat l’encarregat un any més de confeccionar la imatge del certamen. El Festival ja pot presentar la careta d’aquesta edició que enguany “vol transmetre que s’ha evolucionat i que som un any més grans però continuem amb la curiositat intacta”, segons ha explicat el mateix Porta. A més, la careta també vol mostrar que el certamen és sensible a la diversitat de llenguatges visuals en que s'expressa l'animació, a la riquesa gràfica i plàstica del mitjà.
Animac ha rebut 640 pel·lícules, majoritàriament europees, nord-americanes i asiàtiques, i s’espera que la 21a edició tingui, com a mínim, la mateixa acollida que l’any passat, amb 23.000 espectadors.
Pel que fa a la programació del festival cal destacar la projecció en exclusiva del llargmetratge filipí “Saving Sally”, dirigit per Avid Liongoren. El film, realitzat al llarg de 10 anys, combina imatge real i animació en una història d’amor i fantasia. La programació d’aquest film està orientat al públic adolescent, un segment que es vol reforçar des d’Animac. També es projectarà “La jeune Fille sans mains” que s’estrena a Catalunya dins del Festival. Es tracta d’un dels contes més terrorífics dels Germans Grimm adaptat per Sébastien Laudenbach que narra la història d’un moliner que ven la seva filla al dimoni. Ella s’escapa però perd les seves mans i aquí comença un periple que pot acabar amb final feliç…
Un altre nom destacat d’aquesta edició és el cantant i guitarrista novaiorquès Benjamin Scheuer que ha confirmat la seva presència per mostrar l’animació que fa servir en els seus videoclips, realitzats pel britànic Peter Baynton que també serà present al certamen . A més, el novaiorquès Benjamin Scheuer actuarà, per primer cop a Espanya, presentant les cançons del seu disc “The Lyon”. Scheuer, en aquests moments de gira pels Estats Units, ha rebut molt bones critiques pel seu treball. En el marc del festival faran una actuació i parlaran de la relació creativa entre músic i animador a l’hora de fer videoclips.
El Premi a la trajectòria serà per a l’animador i humorista gràfic, Jordi Amorós (JA), que, segons ha dit la directora del certamen, Carolina López “representa aquest esperit de “contra el vent” pel seu humor corrosiu i els seus 50 anys de professió” Amorós va realitzar el primer llargmetratge animat català “Despertaferro” i el primer llargmetratge d’animació d’adults de l’Estat “Historias de amor y massacre” i va col·laborar com a dibuixant amb El Papus, el Jueves i en l’actualitat amb Mongolia, entre altres.