Mercolleida remetrà setmanalment les cotitzacions del sector càrnic a la UECBV
L’alcalde Àngel Ros, que ha presidit la signatura del conveni entre la Unió de Comerciants del Bestiar i de Carn de la Unió Europea i Mercolleida, ha posat de relleu que “amb aquest acord contribuïm a un major coneixement del preu europeu d’un sector que és fonamental per a l’economia de les Terres de Lleida i per al conjunt de Catalunya i de l’Estat”
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha presidit la signatura del conveni entre la Unió de Comerciants del Bestiar i de Carn de la Unió Europea (UECBV) i Mercolleida mitjançant el qual la llotja de Lleida remetrà setmanalment les cotitzacions del sector càrnic a la UECBV. Ros ha posat de relleu que “amb aquest acord contribuïm a un major coneixement del preu europeu d’un sector que és fonamental per a l’economia de les Terres de Lleida i per al conjunt de Catalunya i de l’Estat”.
El paer en cap també ha destacat que “la UECBV és el grup més fort del sector de la carn en l’àmbit europeu i mitjançant aquest conveni establim una relació en què els preus que es formen a la llotja de Mercolleida i que tenen repercussió a l’Estat i Europa seran tramesos oficialment a la Unió de Comerciants del Bestiar i de Carn de la Unió Europea , la qual cosa contribueix a oficialitzar aquests preus que es fixen a les diferents juntes a Mercolleida. El coneixement dels mercats i la seva evolució és fonamental per a qualsevol sector econòmic, i aquesta és una contribució fonamental de Mercolleida al sector de la ramaderia i de la carn. El paper de Mercolleida és reconegut arreu i, per tant, vull agrair aquest reconeixement i aquesta col·laboració mútua, que és important per als ramaders i les empreses que estan a Mercolleida per conèixer millor els mercats europeus. Una contribució, en definitiva, molt beneficiosa per al sector clau a les Terres de Lleida i al conjunt de Catalunya i de l’Estat” (Tall de veu À. Ros).
A la signatura també ha assistit el tresorer de la UECBV, José Friguls, qui ha destacat que “Mercolleida és un referent mundial i aquest conveni ens serà d’una gran utilitat per al nostre sector perquè hi haurà un intercanvi d’informació que ens permetrà defensar millor del sector càrnic i, en concret, del porcí”.
Cal destacar que la UECBV, que es va crear l’any 1951 per les federacions de comerç ramader de Bèlgica, França, alemanya, Itàlia, Països Baixos i Suïssa, és la veu de la UE en les federacions nacionals que representen els mercats de la ramaderia, els comerciants de bestiar (vaques, cavalls, ovelles, porcs), comerciants de carn (vaca, cavall, ovella i porc) i la indústria de la carn (escorxadors, plantes d’especejament, plantes de preparació de la carn). Friguls ha explicat que la UECBV compta amb 52 federacions nacionals o regionals en 24 dels 28 Estats membres de la Unió Europea, però també a Japó, el Marroc, Noruega, Rússia, Sèrbia, Suïssa, Turquia i Ucraïna amb un total de 20.000 empreses i més de 230.000 llocs de treball.
A l’acte també han assistit el tinent d’alcalde i regidor de Promoció de la Ciutat, del Comerç, del Turisme i de l’Ocupació i l’Emprenedoria, Rafael Peris; el conseller delegat de Mercolleida, Francesc Ollé, i el membre de la Junta de la UECBV, Antoni Jové.