La plaça Ricard Viñes acull la tradicional tupinada popular

Fins a l’1 de març segueixen les activitats a la ciutat per celebrar el Carnaval de Lleida, tot i que el plat fort arriba aquest dissabte amb la lectura solemne del Pregó de Carnaval, a càrrec de Sa Majestat Pau Pi, i la Gran Rua, que enguany compta amb la participació de 54 carrosses i 10 comparses

La tradicional tupinada popular tindrà lloc aquest vespre, a les 20.00 hores, a la Plaça Ricard Viñes, per continuar d’aquesta manera amb les activitats a la ciutat per celebrar el Carnaval de Lleida. Una hora abans, a les 19.00 hores, es començarà a preparar, a foc lent, les costelles, la llonganissa i el llom, amb oli i sagí i, posteriorment, es faran tasts d’aquest menjar tan característic del Carnaval. La tupinada popular, a la qual assistirà la tinent d’alcalde i regidora de les Polítiques a favor de la Creativitat, la Cultura, l’Educació i els Esports, Montse Parra,és una activitat organitzada per l’Agrupació de Comerciants de la Zona Alta i l’Associació de Veïns del Camp d’Esports. A la mateixa hora i lloc també es podrà degustar el Pastís de Carnaval, elaborat pel Gremi de Forners de les Terres de Lleida.

El Carnaval de Lleida omplirà de color, festa i bon humor els carrers de la ciutat amb el programa d’activitats que s’han organitzat fins dimecres que ve, 1 de març. La festa continuarà divendres amb la Rua de Carnestoltes pel Centre Històric, que sortirà a les 18 h de la plaça de Sant Joan, recorrent els carrers Major, Cavallers i Tallada i finalitzarà a la plaça de Sant Llorenç amb una xocolatada. Divendres, també es farà la XXXIII Marató de l’Ou, a l’avinguda Doctora Castells, organitzada pel Col·lectiu Cultural Cappont.

Dissabte 25, a les 11.30 h, hi haurà la tradicional passejada de la Germandat Pau Pi que, acompanyats per la Ilerband, sortiran de la plaça de l’Ereta i recorreran diversos carrers de la ciutat fins arribar a la plaça de la Paeria on es farà el lliurament del manifest a les autoritats. El plat fort del Carnaval serà aquest dissabte a la tarda, quan a les 17.45 h es farà la lectura del Pregó de Carnaval a càrrec de Pau Pi i, posteriorment, a les 18 h, començarà la gran Rua de Carnaval. 54 carrosses i 10 comparses s’han inscrit en la desfilada. La rua és una de les activitats més participatives de la ciutat, que en aquesta edició espera aplegar unes 4.500 persones desfilant. Les carrosses i les comparses sortiran dels Camps Elisis pel carrer de Santa Cecília, continuaran per l’avinguda de les Garrigues, el pont Vell, la rambla Francesc Macià, la rambla de Ferran fins a la plaça de Ramon Berenguer IV, on tornaran fins al punt de partida.

Diumenge tindrà lloc la Cursa de Llits, que recorrerà els carrers del Centre Històric i a la qual s’han inscrit 19 participants. Els guanyadors seran premiats amb un viatge per a 4 persones, gentilesa de Viatges Iltrida. Altres activitats, com la vetlla de les despulles del Pau Pi, l’enterro de la sardina o el concurs infantil de disfresses complementen la setmana que ve la celebració. Consultar programa Carnaval a Lleida 2017