Un grup de joves realitza un documental sobre la seva experiència al Servei Voluntari Europeu
En aquesta activitat solidària hi participen persones amb edats entre 17 i 30 anys, i està gestionat pel departament de Joventut de l’Ajuntament de Lleida
Un grup de joves lleidatans han realitzat un documental per donar a conèixer el Servei Voluntari Europeu i la seva experiència com a voluntaris a la demarcació de Lleida i a altres països. L’Ajuntament de Lleida col·labora amb aquesta acció solidària a través del departament de Joventut, entitat acreditada per la Unió Europea per acollir i enviar voluntaris i voluntàries arreu del continent.
El Servei Voluntari Europeu és una iniciativa de la Unió Europea que forma part del programa de mobilitat europeu Erasmus+. Aquest servei ofereix la possibilitat a la joventut de dur a terme activitats de voluntariat a diferents països en projectes de temàtica social, educativa, esportiva, infantil, de natura, internacional, entre d’altres. L’experiència es pot viure entre dos mesos i un any, i la Unió Europea cobreix les despeses personals com el transport, l’allotjament i la manutenció.
Actualment, hi ha tres voluntàries acollides a Lleida que col·laboren amb els departaments d’Educació, Drets de les Persones i Joventut de l’Ajuntament de Lleida. Alhora, des de Joventut, com entitat d’enviament, s’han realitzat els tràmits de 4 joves de Lleida que estan fent el voluntariat a Alemanya, Irlanda, Suècia i Eslovènia.
Per a les persones joves interessades en aquest programa, el centre La Palma-Centre de Recursos Juvenils ofereix xerrades informatives obertes els dilluns, a les 18 hores, i els dimecres, a les 12 hores o trucant al telèfon 973 700 666.