L’alcalde Àngel Ros presideix la Constitució del Consell Assessor de la Infància i de l’Adolescència

En aquesta sessió es designarà la nova Defensora dels Drets dels Infants

 

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, presideix el proper dimarts la constitució del Consell Assessor de a Infància i de l’Adolescència. En aquesta sessió es presentarà la nova Defensora dels Drets dels Infants, es presentarà el darrer informe sobre Infància realitzat per l’Observatori de la Infància i l’Adolescència de Lleida i també s’informarà sobre la xarxa Città di Bambini de Francesco Tonnucci, de la qual forma part la ciutat de Lleida, entre d’altres aspectes.

El Consell Assessor de la Infància i l’Adolescència és un òrgan permanent de participació ciutadana en els assumptes municipals en relació amb aquells àmbits d’activitats pública municipal que afectin o es refereixin a la infància i l’adolescència.
El Consell esta constituït per: la Defensora de l’Infant, Assessors independents, representants de totes les Administracions de Lleida, diferents Federacions, Col·legis professionals, representants de grups polítics, nois/es del Plenari dels Infants, entre d’altres. Els experts assessors constitueixen la comissió permanent.
Els objectius principals del consell són :

• Fomentar la participació directa dels infants i adolescents
• Assessorar al municipi i directament a la Defensora de l’ Infant de diferents programes i actuacions que es realitzin a la ciutat
• Potenciar la coordinació entre diferents Institucions que actuïn en l’àmbit de la infància
• Fomentar l’aplicació de polítiques i actuacions municipals encaminades a la defensa dels drets de l’infant.
El Consell Assessor de la Infància i de l’Adolescències es va aprovar per ple de l’Ajuntament l’any 1998.