Curs de formació en la gestió de llocs web per a entitats de Lleida

Tretze associacions han participat en el seminari, que tindrà una segona sessió el pròxim dissabte

La Regidoria de Participació Ciutadana ha iniciat aquest matí un curs de formació pràctica sobre la creació i administració de llocs web destinat a les entitats associatives que formen part del portal www.lleidaparticipa.cat. Es tracta d’un taller de formació gratuït de sis hores de durada, impartit per Joan Serra, de l’empresa LocalProm, encarregada de la gestió d’aquest portal.

L’aplicació desenvolupada, permet dissenyar la web, administrar els continguts, dissenyar enquestes, fòrums, butlletins i administrar socis de la mateixa entitat entre altres, de forma fàcil i intuïtiva. El curs s'ha celebrat a l’edifici Polivalent de la UdL, al campus de Cappont (carrer Jaume II 71, aula 1.08), aquest matí i tindrà continuitat amb una nova sessió de tres hores dissabte que ve.

L'activitat ha comptat amb la participació amb representants de tretze entitats. Són el Cercle d’Amics del Museu de Lleida; l’Associació de Veïns del Secà de Sant Pere; els Amics del Riu Segre; l’Associació Plataforma Cívica Ciutadana; el Club Gimnàstica Rítmica de Lleida; l’Associació de Joves Solidaris en Acció; l’Associació de Veïns Templers-Escorxador; l’Associació Cultural dels Armats Pagesos de Lleida; l’Associació Cultural Penya Moniatos de Lleida; Agrupa’t; l’Associació Cultural Gitana Fem Progrés; l’Associació Coordinadora de Jubilats i Pensionistes de Lleida; i l’Associació de Búlgars de Lleida (MECHTA).

La regidoria de Participació Ciutadana, va crear el portal Lleida P@rticipa l'any 2009, amb el suport del Ministeri d’Administracions Públiques i La Caixa de Pensions de Barcelona, per a facilitar que totes les entitats puguin generar una web pròpia. En aquest moment, ja hi estan acollides un total de 223 associacions inscrites en el Registre Municipal d’Entitats de Lleida.

Aquest curs forma part del Pla de Formació Contínua de la Regidoria, que inclou altres accions de formació, com la jornada sobre la llei de Transparència que es va fer dissabte passat (veure fulletó adjunt).