Una quarantena d’entitats signen acords amb l’Ajuntament per poder fer ús de locals municipals i centres cívics
L’alcalde, Àngel Ros, ha presidit l’acte i ha agraït al món associatiu de la ciutat “doni vida” a aquests espais
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha signat aquesta tarda el conveni de cessió d'ús d'espais als Centres Cívics i Locals Socials Municipals amb entitats de la ciutat. En total, s'han signat 41 acords corresponents a 25 entitats amb seu social als Centres Cívics i uns altres 16 amb associacions instal·lades en locals socials municipals, inclosos els 4 que pertanyen a l'edifici municipal de Sant Llorenç i els dels edificis de Torre Queralt i el Cinema Goya. L'alcalde ha agraït a les entitats que utilitzin i "donin vida" a aquests espais municipals. Per la seva part, el tinent d'alcalde i regidor de Participació Ciutadana, Drets Civils i Cooperació, Joan Gómez, qui ha remarcat la "gran feina" que fa el teixit associatiu de la ciutat.
Compten amb espais dins dels centres cívics de Balàfia, La Bordeta, Cappont, Democràcia, Mariola o Pardinyes les següents entitats: Associació de Diabètics de Catalunya, Club Ciclista Terraferma, Club Volei Balàfia Lleida, Dona Balàfia, Grup Sardanista Balàfia, Lliga contra el Càncer de les Comarques de Lleida, Plataforma Lleidatana contra el Bloqueig a Cuba i la Llei Helms-Burton, Club Escacs Balàfia, Associació de Comerciants de La Bordeta, Club Patins Bordeta, Col·lectiu Bordeta.net, Societat Ocellaire "El Ram", Àrea Dona Cappont, Associació Parkinson Terres de Lleida, Club Bàsquet Lleida, Associació de fibromiàlgia i síndrome de fatiga crònica de les Terres de Lleida (Fibrolleida), Associació Cappont Comerç i Serveis , Associació Dones Príncep de Viana, Fundacio Amics de la Gent Gran, Associació Ecològico Cultural de Magraners, Club Twirling Magraners, Associació Lachi Foró, C. U. S. Salut, Consum i Alimentació, Asociación para la defensa de los usuarios de bancos, cajas y seguros de la comunidad de Catalunya (Aicec-Adicae), Associació de consumidors i usuaris en acció de Catalunya- Facua.
A més, disposen d'un local social municipal les entitats següents: Associació Dones del Clot, Associació de Veïns Partida Les Canals, Associació de Veïns Instituts-Sant Ignasi, Associació de Veïns Zona Alta-Ricard Viñes, Associació de Mags Il·lusionistes (AMIL), Associació de Veïns Ciutat Jardí-Les Valls, Associació de Veïns Universitat-Zona Alta, Associació Col·lectiu Cultural Cappont, Associació de Veïns Partida Grenyana i Límitrofs, Club Bonsai de les Terres de Ponent, Cinema Goya - Associació de Veïns Magraners, Torre Queralt- Associació de Veïns Secà Sant Pere, Agrupa't-Agrupació de persones entorn de les addiccions als tòxics, Associació d'alcohòlics rehabilitats de Lleida (ARLLE), Associació catalana de jugadors d'atzar en rehabilitació (ACJAR) i Associació de Veïns del món solidaris.
A l'acte també han participat el tinent d'alcalde i regidor de Promoció de la Ciutat, del Comerç, del Turisme i de l'Ocupació i l'Emprenedoria, Rafael Peris, així com els regidors Paco Cerdà i Joan Vilella.