La vetlla de Pau Pi i l’enterrament de la Sardina posen punt final al Carnaval

  La Bugaderia Mòbil del Grup Prou de Brou guanyadora del 6è Concurs de Carrosses i Comparses del Carnaval 2018 

La festa de Carnaval de Lleida ha conclòs amb els actes tradicionals de la vetlla de les despulles del Pau Pi, i l’enterrament de la sardina, organitzat també per la Germandat Pau Pi.

Acompanyat per la música d’ Ilerband i de tots aquells que s’hi han apuntat, el seguici fúnebre d’en Pau Pi ha iniciat el seu recorregut, a les 19:30h, a la cruïlla del Carrer Carme amb el Carrer Magdalena. El seguici ha passat per la Plaça Sant Joan i Paeria, els carrers Major, la Palma, Lluis Besa fins arribar a la Plaça de Sant Josep, davant del Museu de Lleida, on s'ha fet l'enterrament i s'han llegit les absoltes per la seva sardineta. Posteriorment s'ha donat a conèixer els guanyadors del 6è Concurs de Carrosses i Comparses del Carnaval 2018. La comparsa La Bugaderia Mòbil del Grup Prou de Brou ha estat la guanyadora; el segon classificat ha estat Los Asquimals de la Colla Farandula  i el tercer la Colla els Mandarins de la FECOLL. Els premis atorgats han sigut de 600€, 400€ i 200€ respectivament.

El concurs el convoca la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Lleida entre els participants de la Rua de Carnaval, amb la intenció de premiar els tres millors participants en la mateixa. Cada grup o colla inscrita ha donat el seu vot, atorgant 3 punts al primer classificat, 2 al segon i 1 al tercer.

Malgrat la cloenda oficial del Carnaval, la festa segueix el dissabte amb la Rua de Carnestoltes de la Bordeta, el Vermut modernista al Beat, Cafè i Soul i diversos concerts al Cafè del Teatre.