O val das Mouras obre el Festival Internacional Musiquem Lleida!

Una desena de solistes, corals i grups prenen els carrers i places per sensibilitzar i enriquir musicalment la societat

El grup O val das Mouras ha obert aquesta tarda la 14a edició del Festival Internacional Musiquem Lleida!, una activitat impulsada per la Coral Shalom, que durant tot el cap de setmana omplirà places i carrers de Lleida amb l’objectiu de sensibilitzar i enriquir musicalment la societat, amb tot un seguit de concerts i actes culturals. Al concert inaugural, que ha tingut lloc a la plaça Paeria, han assistit els regidors Ignasi Amor i Marta Gispert.

La catorzena edició de Musiquem Lleida compta amb la participació d’una desena de solistes, grups instrumentals i corals internacionals i de la resta de l’Estat, de gèneres que abasten des del renaixement, el barroc, el classicisme, la música romàntica, la contemporània, la tradicional, el jazz, el gospel, l’experimental i els espectacles musicals adreçats als infants.
Des d’avui i fins al diumenge, la plaça Paeria, el pati de l’Institut d’Estudis ilerdencs, la plaça Ricard Viñes, el Museu de Lleida, l’auditori del CaixaForum, el claustre de la Biblioteca Pública i la Fundació Sorigué, a més de les poblacions de Catmarasa i els Omellons seran l’escenari d’aquest festival que pretén apropar la música al carrer i obrir les portes a tothom que en vulgui fruir; com també donar l’oportunitat a diferents intèrprets de tenir un escenari per difondre la seva música.
A més del recital de pop-folk del grup O val das Mouras, que ha obert el Musiquem Lleida! a la plaça Paeria i que poc després s’ha traslladat al a plaça Ricard Viñes, el Conjunt Atria ha actuat al pati de l’IEI. Es tracta d’una formació de cinc musics (2 violins, clavicèmbal, violoncel i flauta), que van coincidir a Barcelona i que ja han realitzat concerts en diversos països d’Europa. Aquest conjunt centra el seu repertori en la música del segles XVII i XVIII.
Concert de cloenda
Al centre del programa del concert de cloenda tindrà lloc l’estrena europea de l’obra ‘Isaïes’, del compositor nord-americà Stephen Anderson. És un oratori de set moviments, escrit per a cor, solista, orquestra de corda i piano. L’obra va ser estrenada al novembre del 2013 a la Universitat de Nova Carolina. Inspirada en textos bíblics del profeta Isaïes, parla en un llenguatge modern, contemporani i alhora perfectament comprensible. Quant a l’harmonia i el ritme, l’obra està influenciada pel jazz, ja que Anderson és un dels referents en aquest estil de música.
El concert, que se celebrarà diumenge, a les 7 de la tarda, a l’Auditori Enric Granados, dirigit per Robert Faltus, director de la Coral Shalom, també incorporarà l’obra Papallona per a piano i orquestra del mateix Faltus. Participaran en el concert l’ Orquestra del Festival Musiquem Lleida, la Coral Shalom i cantaires col·laboradors, la soprano Marga Cloquell, soprano i el pianista Enric Prió.
Activitats paral·leles
El ‘Més Musiquem’ és el cicle d’activitats paral·leles del festival internacional Musiquem Lleida, que enguany allarga dos dies la seva durada i també incorporarà presentacions literàries vinculades al món de la música. El ‘Més Musiquem’, que en aquesta edició s’allargarà fins a l’11 d’octubre, també acull documentals, col·loquis, cinema i música.