Sílvia Buixadera, premi de dibuix d’Aqualia amb una obra sobre el cicle de l’aigua

Aquesta alumna del Col·legi Sagrada Família de Lleida, ha guanyat la 17a edició del Concurs Digital de Dibuix Infantil que l'empresa convoca a tots els municipis de l’Estat Espanyol on dona serveiEl Paer en Cap, Miquel Pueyo, ha presidit el lliurament del premi, que ha tingut lloc al Palau de la Paeria

El dibuix de Sílvia Buixadera Puigredon, del Col·legi Sagrada Família de Lleida, ha estat guanyador en la categoria individual de la 17a edició del Concurs Digital Infantil convocat per Aqualia, empresa que gestiona el Servei Municipal d’Aigües. El seu treball ha estat elegit entre els més de 7.200 participants procedents dels municipis de l’estat espanyol en els què Aqualia presta servei.

L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, acompanyat del delegat de Lleida-Tarragona d’Aqualia, Francesc Quintillà, i el responsable del Servei Municipal d’Aigua, Joan Casanovas, han lliurat els premis a la seu de l’Ajuntament de Lleida. A més, han resultat finalistes vuit alumnes més de Lleida: l’Arnau Sauret Bureu de l’ Episcopal Lleida, Bryant Santoyo El Hage del Joc de la Bola, David Mínguez Romero de l’Escola Països Catalans, Gerard Gort Vila i David Fernández Cabrero de Lestonnac, Mireia Solans Manonelles del col·legi Sant Jordi Lleida, Nicol Gómez Lorente del Riu Segre i Sergi Montañola Roig, de l’Escola Espiga. Tots ells han rebut com a premi un smartwatch.

El concurs es va convocar amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua per ensenyar als nens i nenes el valor de gestionar adequadament el cicle de l’aigua i la feina que suposa portar-la a les cases en quantitat i qualitat, així com tornar-la a la natura de forma sostenible. El Paer en Cap, Miquel Pueyo, ha felicitat els nens i nenes participants en el concurs per la seva sensibilitat per conservar un planeta sostenible. Pueyo ha recordat també la importància que les nenes també puguin desenvolupar vocacions lligades a la ciència: “fan falta enginyeres, biòlogues, arquitectes... de cara al futur. La plena incorporació és molt important”.

En aquesta edició els joves alumnes de 3r i 4rt de Primària havien de convertir-se en investigadors per resoldre d’on prové l’aigua que consumeixen cada dia i a on va després d’utilitzar-la. Per això, la web www.investigadorsdelaigua.cat posava a la seva disposició gran quantitat de material educatiu sobre la gestió del cicle integral de l’aigua, així com una secció especial per conèixer els Objectius de Desenvolupament Sostenible i el compromís d’Aqualia amb l’Agenda 2030.

Al lliurament de premis hi han assistit els regidors Marta Gispert i Xavi Palau.