L’alcalde Pueyo assegura que Lleida ha de ser referent en el coneixement i la recerca del sector agroalimentari

Ràdio Lleida i el projecte Inno4agro coorganitzen el fòrum agroalimentari sobre l’escalfament global, el canvi climàtic i els efectes sobre aquesta indústria, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària La consellera Teresa Jordà ha inaugurat la jornada i ha apostat per un model d’alimentació que estimuli i posi en valor el territori i els aliments que s’hi produeixen

El projecte Inno4agro i Ràdio Lleida-Cadena Ser han coorganitzat el 2n Fòrum Agroalimentari internacional que ha tingut com eix de debat l’escalfament global, el canvi climàtic i els efectes sobre la indústria agroalimentària. La jornada s’ha fet a la sala de Graus de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària (ETSEA), del Campus d'Agrònoms - Universitat de Lleida (UdL). El paer en cap, Miquel Pueyo, ha participat en l’obertura de la jornada, i ha assegurat que Lleida ha de ser un referent en el coneixement i la recerca del sector. Ha indicat que la qualitat agroalimentària a Lleida ha de continuar essent el segell que identifica el territori i que s’ha de donar un salt endavant. En aquest sentit, ha subratllat la importància del projecte Inno4Agro, que coordina la Paeria amb fons europeus FEDER i la Generalitat, que pretén potenciar aquesta innovació i generar nous models de negoci. El projecte es treballa amb la UdL, el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari i Turisme de Lleida.

Pueyo ha comentat que és un projecte que il·lusiona i transversal, que ja està en marxa i que pren la innovació i les tècniques més avançades de generació de dades com l’estratègia fonamental per impulsar el sector. L’aportació dels diferents agents que hi participen permet sumar i fer de la innovació la millor eina de competitivitat i de generació de riquesa per al territori, tenint en compte el canvi climàtic i el desenvolupament del territori.

El 2n Fòrum Agroalimentari ha estat inaugurat per la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, qui ha apostat per un model d’alimentació que estimuli i posi en valor el territori, i el que s'hi produeix, amb una gestió que el permeti viure i fer viure. Per això, ha apuntat algunes eines com el Consell Català de l’Alimentació, que entre altres, també ha d’afrontar el repte del canvi climàtic,

El president de la Diputació, Joan Talarn; el director de l’ETSEA, Jordi Graell i el directori de Ràdio Lleida, Josep Lluís Cadena, han participat en la presentació de la jornada, que ha donat pas a les ponències, col·loquis i debats amb professionals, investigadors i productors de l’àmbit.
Els catedràtics de la UdL, Carlos Cantero i José Antonio Martínez; el president del Consell Català de Producció Integrada, Antoni Escarp, i el vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Carles Gibert, han reflexionat sobre el futur de l'agricultura ecològica, els canvis que necessita el sector i l'aplicació de les noves tecnologies als conreus.
Un altre dels temes tractats a la jornada han estat els objectius de desenvolupament sostenible, marcats per l'ONU per aquest mil·lenni, i la innovació orientada al seu acompliment, amb el director general de Fruits de Ponent, Josep Presseguer; el restaurador Gonzalo Ferreruela; l'investigador de l'IRB, José Serrano, i el responsable de producció de la cooperativa L'Olivera, Pau Moragas.
També s’han pogut escoltar els raonaments sobre el sector dels exconsellers Antoni Siurana, Josep Grau, Francesc X. Marimon i Joaquim Llena, que han protagonitzat una altra taula rodona, aportant i compartint la seva experiència al capdavant de la cartera d'Agricultura, Ramaderia i Pesca.
Finalment, l'eurodiputat Javi López, membres de la comissió de Medi Ambient del Parlament Europeu, han debatut sobre les polítiques mediambientals comunitàries aplicades al món agrícola.

El tinent d'alcalde Paco Cerdà i els regidors Ignasi Amor i Joan Queralt han assistit a la jornada, així com diverses autoritats locals i representants del món agroalimentari.