La Paeria avança en la transformació digital durant el 2021

S’han posat en marxa l’Empadrona’t, el primer Punt de Suport Digital, la 1a Fira de Contractació Pública, l’assistència telefònica per fer tràmits electrònics i l’OAC360º, entre d’altresLa Paeria ha rebut diferents reconeixements per la tasca en matèria d’avenç en l’administració electrònica, entre ells, el de l’Administració Oberta de Catalunya

L’Ajuntament de Lleida ha ampliat els projectes de transformació digital durant l’any 2021 amb l’objectiu de facilitar la interacció de la ciutadania amb el govern municipal.

Les 10.000 atencions assolides al nou OAC360º Social, l’expedició de 14.796 certificats de padró a través de l’Empadrona’t i el servei telefònic d’assistència a la tramitació electrònica que s’acaba de posar en marxa, en són un exemple.

Empadrona’t

El programa Empadrona’t permet realitzar tots els tràmits per donar-se d’alta al padró o canviar de domicili, de manera electrònica i expedir automàticament aquests certificats. “Això suposa un avenç molt important en la celeritat de resposta de l’administració davant un dels tràmits més demandats per part de la ciutadania”, ha destacat la tinent d’alcalde i regidora de Presidència, Jordina Freixanet.

L’Empadrona’t ha estat finalista als premis CNIS (Congrés Nacional d’Innovació i Serveis Públics) i va ser seleccionat per exposar-lo al Congrés de Govern Digital de Catalunya.Des de l’1 de gener i fins al 23 de desembre, s’han presentat de forma electrònica 7.384 peticions relacionades amb el padró i s’han expedit de forma automàtica 14.796 certificats.

Assistència telefònica per fer tràmits electrònicament

L’Ajuntament de Lleida acaba de posar en marxa el servei d’assistència telefònica per a la tramitació electrònica. L’objectiu d’aquesta iniciativa és ajudar la ciutadania a realitzar gestions on-line.

Es tracta d’un servei d'acompanyament integral en la transició a la tramitació electrònica per ajudar a instal·lar un certificat digital, a iniciar un tràmit 'online' o bé per resoldre dubtes o possibles incidències en la tramitació electrònica.

El telèfon és el 973 93 02 47 i té un horari de dilluns a divendres, de 8 a 20 h.

Punts d’atenció digital

Entre la tasca impulsada des de la regidoria de Govern Obert i Qualitat Democràtica i Institucional destaca l’obertura d’un Punt d’Atenció Digital per donar suport i ajudar les persones que tenen dificultats per realitzar tràmits de manera digital amb l’administració. El primer d’aquests punts s’ha instal·lat al Centre Cívic de Balàfia i la previsió és estendre-ho a la resta de barris de la ciutat.

D’altra banda, la ciutat ha millorat el servei gratuït de Wifi a la ciutadania amb l’ampliació dels punts wifi4eu, que han passat de 18 a 21. Aquesta iniciativa és fruit de l’acord entre Paeria i la Unió Europea.

10.000 atencions a través de l’OAC360º Social

Un altre dels projectes digitals seleccionats com a exemple de bones pràctiques al congrés de Govern Digital ha estat el nou telèfon d’assistència en temes de benestar social, l’OAC360º Social per agilitar l’atenció a les persones que requereixen els serveis municipals.

Aquesta nova línia acaba d’assolir l’atenció 10.000.La valoració dels usuaris del servei és de 4,62 sobre 5.

Reconeixement de l’Administració Oberta de Catalunya

L’Ajuntament de Lleida ha rebut aquest any el reconeixement de l’Administració Oberta de Catalunya per la feina d’impuls i implantació a l’administració electrònica. La Paeria va assolir la segona posició en la categoria d’ajuntaments de més de 50.000 habitants.

Val a dir que, a través de tramits.paeria.cat, aquest any s’han fet 67.926 entrades de sol·licituds de forma electrònica.

Altres projectes organitzats per la Paeria dins l’àmbit de l’administració aquest 2021 han estat la participació en l’Àrea 5G de Ponent – Lleida ON, la Mobile Week i la 1a Fira de Contractació Pública, celebrada en format virtual, amb l’objectiu de promoure una contractació pública sostenible, transparent i accessible.

La tasca de la regidoria de Govern Obert, Qualitat Democràtica i Institucional té un abast transversal amb la implementació de noves tecnologies en aspectes com la compra i reserva d’entrades a les piscines municipals per mitjà d’una APP, la posada en marxa del Civicar i el treball conjunt amb la regidoria d’Urbanisme i la Guàrdia Urbana en aspectes de videovigilància.