13a Festa de Moros i Cristians de Lleida
Tindrà lloc el proper 18 de maig amb la participació de 1000 persones en el seguici
La tinenta d'alcalde Montse Parra, acompanyada de Rosa M. Mostany, capitana cristiana (Comtessa Elisenda d'Anglesola) i de Jordi Amarillo Amarillo, capità moro (Caid Almudèfar de Medina Larida) ha presentat aquest migdia la Festa de Moros i Cristians 2008, que se celebrarà el proper 18 de maig.
En aquesta edició de la festa les tropes cristianes encapçalades per la Comtessa cristiana Elisenda d’Anglesola reconqueriran la Seu al bàndol moro liderat pel Caïd Almudéfar. Els Anglesola, els Urgellencs i els Pallaresos entraran a la ciutat per fer-la seva després d’haver estat ocupada durant un any pels Banu-Hud, els Al·leridís i els Musa.
1000 persones, 400 festers i 600 de les diferents bandes musicals, participaran en la desfilada d'enguany. La festa de moros i cristians d'aquest any presenta una novetat: per primera vegada els qui ho desitgin podran gaudir de la desfilada assentats ja que es posaran en lloguer 500 cadires situades a la zona de l'avinguda de Blondel. Tothom que ho desitgi podrà gaudir de la desfilada assegut còmodament pel preu de 3 euros. L’Associació de la Festa de Moros i Cristians de Lleida endega aquesta acció aquest any de forma experimental. Segons com respongui el públic, l’any vinent es repetirà l’experiència i s’abaratirà el preu del lloguer dels seients.
Montse Parra ha fet una crida a la participació ciutadana i a gaudir d'una festa que s'ha convertit en una cita inexcusable per als lleidatans i lleidatanes i visitants.
La presentació d’avui a Lleida tindrà una continuïtat demà a Barcelona, on es desplaçaran alguns membres de la Festa per presentar l’esdeveniment del proper 18 de maig. L’Arxiu de la Corona d’Aragó (C/ Comte, 2) serà l’escenari on una quinzena de festers i festeres, amb els vestits de protocol, presentaran la festa lleidatana i realitzaran una mostra de desfilada mora i cristiana al patí del Palau. L’Associació ha triat la sala d’actes del Palau dels Virreis o del Lloctinent, seu de l’Arxiu de la Corona d’Aragó, ja que la Festa ha establert un conveni de col·laboració amb el Ministerio de Cultura, institució responsable de l’Arxiu de la Corona d’Aragó.