9è Premi de projectes d'Arts Escèniques de Lleida
Sis propostes seleccionades entre els 91 treballs presentats d'arreu d'Espanya. La companyia guanyadora rebrà 12.000 € en concepte d'ajut a la producció i una estada-residència al Centro Párraga de Múrcia.
La tinenta d'alcalde Montse Parra, acompanyada de la directora del Teatre Municipal de l'Escorxador, Margarida Troguet, ha presentat avui el 9è Premi de Projectes d'Arts Escèniques Lleida 2008, un certamen consolidat que reconeix les millors propostes en llenguatge artístic contemporani. A l'edició 2008, que se celebrarà del 26 al 28 de setembre, s'hi han presentat 91 treballs provinents d'arreu d'Espanya, un 10% més que l'any passat.
El jurat, integrat per Judit Bombardó (Mercat de les Flors), Pep Fargas (Consorci Transversal), Jordi Fondevila (Festival NEO de Barcelona), Paz Santa Cecilia (Festival Escena Contemporánea. Festival de las Artes Escénicas Alternativas de Madrid) n'ha seleccionat sis: "Sunset on Mars", de Germán Jáuregui, "La boca, los ojos, los hechos, la vida", de David Fernández, "Ens convertim en imatges on submergir-se", d'Ariadna Estalella; "Biòtop-LL", de la plataforma artística KÒNIC THTR; "Hello myself", de Paloma Calle i "Saalt", del col·lectiu Indi Gest. Els projectes seleccionats abasten diferents gèneres: dansa contemporània, teatre, dansa-música interactiva i perfonmance.
La tinenta d'alcalde Montse Parra ha remarcat l'èxit del certamen, que compta amb un alt grau de participació, així com la vinculació amb el Centro Párraga de Múrcia, que enguany oferirà una estada-residència per al guanyador del premi. Aquest ajut per dur a terme el projecte se sumarà al premi en metàl·lic de 12.000 € que dóna la Paeria a la companyia guanyadora. Per la seva banda, la directora del Teatre Municipal de l'Escorxador, Margarida Troguet, ha explicat que el premi d'Arts Escèniques és una oportunitat per conéixer les tendències més innovadores en el món de l'art teatral i amb aquest objectiu les companyies participants presenten espectacles ja en cartell, oberts al públic.
17a Mostra d'Arts Escèniques Josep Fonollosa-Fono
També s'ha presentat avui la 17a Mostra d'Arts Escèniques Josep Fonollosa-Fono, que tindrà lloc del 3'octubre al 9 de novembre, i comptarà amb la participació de 21 companyies de Lleida. Enguany es representaran 27 funcions, de les quals 7 seran estrenes. En total, la iniciativa mou més de 200 actors i actrius.
"Promoure el teatre amateur que es fa a Lleida, des de les diferents associacions i entitats", és l'objectiu d'aquesta iniciativa, ha explicat Montse Parra. La mostra inclou 11 obres de teatre, 3 musicals, 3 espectacles de dansa contemporània, 3 de dansa, un de cos-ioga i un de gènere infantil.