Barberà presenta el balanç de la campanya de manteniment dels camins de l’Horta 2008
L’Ajuntament de Lleida ha adequat i millorat una cinquantena de camins de l’Horta i hi ha destinat per a aquesta campanya 320.000 euros
El regidor de Medi Ambient i Horta de l’Ajuntament de Lleida, Josep Barberà, es reuneix avui, dimarts, amb la comissió de l’Horta de la Federació d’Associacions de Veïns per presentar el balanç de la campanya de manteniment dels camins de l’Horta del 2008. La reunió se celebra a la regidoria de Medi Ambient, al carrer Tallada, 32, a partir de les 19.00 hores de la tarda.
La conservació dels paviments de l’Horta de Lleida comprèn la realització de les actuacions que porten a terme la millora dels camins del terme municipal. Les tasques que es realitzen són: desbrossament de marges de camins, actuacions de manteniment (soteig de camins i actuacions en camins de terra), pavimentat amb reg asfàltic, pavimentat amb aglomerat asfàltic i altres actuacions.
Pel que fa al desbrossament de marges de camins, durant aquesta campanya 2008, s’han desbrossat un total de 150 kilòmetres. Entre les actuacions de manteniment, s’han fet sotejos en 20 camins, que consisteix en la col•locació d’aglomerat en fred i compactat. En aquest sentit, s’ha actuat al camí de la Mariola, camí d’Empresseguera, camí de la Caparrella, camí de Torres de Sanui, camí de Torres de Sanui cap a la Cerdera, camí de Vallcalent, Travessera de Vallcalent a Torres de Sanui, camí de l’Albi, camí de la Creu ramal dret, camí de Montcada, Travessra de Montcada a Gualda, camí de Marimunt, camí de Grenyana, camí del Tossal, camí de Grealó a Quatre Pilans, camí Copa d’Or (depuradora), camí de Rufea, camí de Butsènit, camí de Llívia a Torreserona (camí del serraller) i al lateral de l’autovia zona Mariola-Vallcalent-Torres de Sanui fins al camí de l’Albi.
En el marc de la campanya de manteniment,t ambé s’han fet 16 actuacions en camins de terra, que consisteix en la col•locació de tot-ú natural estès i compactat al 95%. Així, s’ha actuat al camí de la Femosa, camí del Ximeno, camí del Siscart, camí de la Corda de Gardeny, camí de Llombard, camí vora el Polvorí, camí vell d’Artesa, camí de la Caparrella, camí Peret del Fortí, camí de Malgovern, camí al costat de Vivers Duran, camí Mariola-Torre Alonso, carrerada Artesa (Finca Virgínia), camí Lo Solano, camí Fons del Colom-Grealó i camí que va des de la carretera d’Albatàrrec a carretera d’Artesa de Lleida. En total, s’han arranjat 35 quilòmetre de camins de terra.
Tres camins més s’han pavimentat amb reg asfàltic amb doble tractament superficial. En aquest sentit, s’ha actuat al camí Vell d’Alpicat, camí d’enllaç entre Mariola i Vallcalent i el camí de La Plana del Bisbe. En total s’han pavimentat 6 quilòmetres amb reg asfàltic. El camí de les Canals (d’un quilòmetre) s’ha pavimentat amb aglomerat asfàltic en calent.
L’Ajuntament de Lleida ha augmentat en els darrers quatre anys un 480% el pressupost destinat a arranjar i fer de nou els camins de l'Horta. En aquest sentit cal destacar que, fins aquesta any 2008, la Paeria ja ha arranjat i asfaltat un centenar de quilòmetres de camins de l’Horta durant els darrers cinc anys. Durant els darrers anys, s'han realitzat també més de 300 actuacions desbrossament, neteja de cunetes o millora de la senyalització dels camins.