La proposta de pressupost municipal de l'equip de Govern rep el suport d'ERC
L'alcalde, Àngel Ros, destaca que "la unitat té un major valor" en situacions de crisi
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, i la portaveu d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a la Paeria, Montse Bergès, han anunciat avui l'acord assolit entre aquesta formació i l'equip de govern municipal pel qual ERC votarà a favor dels pressupostos de l'Ajuntament en la sessió plenària de demà. El paer en cap ha expressat la seva satisfacció pel suport i per les aportacions a la proposta realitzades pel grup d'Esquerra, el qual ha incrementat "l'efecte social del pressupost". Ros, acompanyat de la tinenta d'alcalde Montse Mínguez, ha subratllat que "la unitat té un major valor" en situacions de crisi. Arxiu de so d'Àngel Ros
Montse Bergès, juntament amb el regidor d'ERC Francesc Mitjans, ha explicat que s'han "deixat de banda interessos partidistes" per donar suport a uns comptes municipals que posen l'accent a pal·liar els efectes de la crisi, amb iniciatives que poden arribar a més de 1.500 famílies de la ciutat. Arxiu de so de Montse Bergés.
Els acords assolits i que es recullen en la proposta que es debatrà demà són els següents: incloure una asiganció de 200.000 euros per a la redacció del projecte d'una nova residència de gent gran; incloure la reforma de la plaça de Pau Casals en els projectes amb finançament del Fons Estatal d'Inversions Locals; augment de 30.000 euros en les transferències de l'Institut Municipal d'Educació; augment del 20% en la partida d'atencions benèfiques i assistència a famílies; augments en les partides de Polítiques d'Igualtat per 20.198'33 euros, i previsió perquè l'Ajuntament -en conveni amb el Ministeri d'Habitatge- avanci als joves imports de les ajudes al lloguer que concedeix l'Estat.
En relació a la gent gran, el paer en cap ha destacat que la Paeria inicia la mateixa línia d'actuació realitzada des de fa anys amb les escoles bressol: construir equipaments i posar-los a disposició de la ciutadania encara que la competència per fer-ho no sigui estrictament municipal. Així, l'Ajuntament de Lleida encarregarà la redacció del projecte per a la nova residència de gent gran, que podrà acollir un centenar d'usuaris, i acordarà amb la Generalitat els concerts necessaris. Arxiu de so d'Àngel Ros