3r Concurs Periodístic Josep Pernau
Convocat conjuntament per l'Ime i el Col·legi de Periodistes, s'adreça a alumnes d'ESO, batxillerat i cicles formatius
El regidor d’Educació i Atenció a la Infància, Jesús Castillo, juntament amb el president de la Demarcació de Lleida del Col·legi de Periodistes, Ramon Mesull, i la directora d'Obra Social d'Ibercaja, Núria Berenjeno, han presentat el III Concurs Periodístic Josep Pernau.
El certamen, que es convoca per tercer any consecutiu, està destinat a l’alumnat d’ESO, de batxillerat i de cicles formatius i forma part del programa de l'IME "Educació a l’Abast". Els participants han de redactar diferents treballs: els d'ESO, cartes al director, i els de batixellerat i cicles formatius, articles d’opinió sobre qualsevol temàtica del seu interès, escrita en català o castellà. Aquest concurs està patrocinat per Obra Social i Cultural Ibercaja i compta amb la col•laboració de diferents mitjans de comunicació locals, ràdio i premsa, que col·laboren en la difusió dels articles guanyadors i finalistes. Els diaris de la ciutat (Segre, La Manyana i Bon dia) publicaran les cartes guanyadores i les finalistes en format destacat. També difondran aquestes cartes COPE Lleida, Cadena Ser, Onda Cero i Onda Rambla.
Foment de l'escriptura i l'expressió de l'opinió
El concurs té com a objectius:
- Oferir a alumnat l'oportunitat d'expressar i donar a conèixer la seva opinió sobre aquells temes que els preocupa o els agrada.
- Fomentar en els nois i noies una actitud reflexiva i crítica, des d'una vessant respectuosa i tolerant envers la societat.
- Incentivar l'estructuració de les idees.
- Afavorir l'expressió escrita.
- Fomentar el coneixement de la premsa escrita i la seva lectura entre l'alumnat
La data límit de presentació de treballs és el 20 de març de 2009. S’han establert com a premis 2 ordinadors portàtils, 1 per a ESO i 1 per a batxillerat i cicles formatius. A més es concedeixen 10 accèssits amb el premi de 10 reproductors de MP3.
L’acte de lliurament de premis tindrà lloc el 30 d’abril de 2009, a les 11.30 h, al Saló de Plens de l’Ajuntament, on es donarà a conèixer el veredicte del jurat. En aquest acte, els dos alumnes guanyadors llegiran la carta al director i l’article d’opinió premiats. El jurat està format pel president del Col•legi de Periodistes, 5 periodistes i 2 escriptors -professors d’educació secundària.
400 participants l'any 2008
Prop de 400 alumnes van participar l'any passat en el concurs periodístic Josep Pernau. Entre els treballs inicials, els professors en van fer una selecció inicial i finalment van optar al premi 63 treballs, 45 alumnes d’ESO i 18 de batxillerat i cicles formatius d’un total d’11 centres educatius de Lleida ciutat.
El certamen du el nom del reconegut periodista lleidatà Josep Pernau nascut a Lleida l'any 1930. Pernau, que fou degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, va impulsar el Codi Deontològic de la professió durant el seu mandat.