IV Jornada formativa per a mestres “Tu creixes. Jo creixo” del programa “L’Aventura de la Vida”
La Sala Jaume Magre de l’Institut Municipal d’Educació ha acollit la IV Jornada formativa per a mestres del programa l’Aventura de la vida, organitzada conjuntament per la Regidoria de Serveis Personals i Salut Pública de l’Ajuntament de Lleida i la Fundació Catalana de l’Esplai.
La Jornada va tenir una participació de 45 mestres d’educació primària que estan desenvolupant a les aules el programa “L’Aventura de la vida”. Aquest és un programa de promoció de la salut i habilitats per a la vida que s’adreça als alumnes de 3r a 6è de primària i inclou activitats per als alumnes, els mestres, els pares i mares i la població general. Ja fa 5 anys que es realitza a Lleida i durant el curs 2009-2010 comptarà amb la participació de 20 Centres d’Educació infantil i primària de la ciutat.
La jornada es va iniciar amb un seminari teòric – pràctic sota el títol Educar l’afecte i les emocions des de l’Aventura de la vida per créixer saludablement a càrrec d’Anna Soldevila, professora de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UDL i especialista en educació emocional. I , posteriorment, es van realitzar dos tallers paral•lels; un de presentació del programa per als mestres que s’hi incorporaven per primer cop i un altre de Kinesologia – amb l’objectiu de descobrir com crear ambients saludables a l’aula, a càrrec de Teresa Prats, mestra especialista en Kinesologia.