Dinou projectes de Cooperació rebran 175.823 euros de la Paeria. Avui s'ha celebrat el Consell Mitx de Cooepració, a l'edifici de Mercolleida.

Dinou projectes de cooperació rebran 175.823 euros de la Paeria

Dinou projectes de cooperació rebran 175.823 euros de la Paeria. La convocatòria d’enguany, que ha incrementat un 40% el pressupost, ha rebut 25 sol·licituds, tres més que l’any passat. N’hi ha tres d’Educació per a la Transformació Social i setze de cooperació al desenvolupament.

La Paeria subvencionarà 19 projectes de cooperació amb 175.823 euros, un cop s’ha resolt la convocatòria d’enguany vinculada a la defensa dels drets humans en cooperació al desenvolupament. El regidor de l’àrea, Jackson Quiñónez, n'ha informat al Consell Mixt d’aquest dimecres i ha destacat que la línia d’ajudes d’aquest 2025 de la Regidoria de Cooperació ha incrementat el pressupost un 40%. També ha remarcat que s’han presentat fins a 25 projectes d’ONGS de la ciutat, tres més que l’any passat.

Tres dels projectes que rebran ajudes estan relacionats a l’Educació per a la Transformació Social (EPTS) i setze són de cooperació al desenvolupament amb accions de retorn i sensibilització a Lleida. La convocatòria posava l’accent en accions per a la defensa dels drets humans de les dones i així ho recullen diverses de les temàtiques proposades, com l’empoderament econòmic de les dones rurals, la participació política de les dones i l’educació ecofeminista en defensa del dret a l’aigua. La salut, l’accés a l’aigua i al sanejament o la promoció de drets laborals i de salut sexual i reproductiva són altres continguts dels projectes.

També s’han presentat projectes d’Educació per a la Transformació Social a Lleida amb iniciatives centrades en l’apoderament de dones migrades i refugiades, la defensa dels drets LGBTIQ+, el suport a persones temporeres i la promoció de la interculturalitat. Aquestes propostes reforcen la cooperació transformadora des de la ciutat.

En referència a l’àmbit geogràfic, s’ha de dir que els projectes es desenvoluparan a Lleida (els tres d’EPTS), al continent africà i a Sud-amèrica.

Avui també s'ha proposat l'aprovació del nou Reglament del Consell Mixt de Cooperació que permetrà que sigui un espai més dinàmic i col·laboratiu, i amb més presència d’entitats i ONGD de la ciutat.

Per altra banda, s’ha presentat el DENIP 2025, un projecte que enguany s’acompanya d’una nova guia didàctica, publicada al web de Cooperació i que compta amb la col·laboració de la Plataforma Aturem les Guerres i de Lleida TV.

Un altre punt que s’ha tractat a l’ordre del dia ha estat Humoràlia. La Paeria assumirà aquesta mostra d’humor gràfic, que al novembre obrirà el concurs per participar-hi.

Entre d’altres, el Consell Mixt ha conegut també la proposta de calendari del nou Pla director de Cooperació per al període 2026-2029.