La Paeria inicia la renovació de l’enllumenat de l’Eix Comercial
L’Ajuntament de Lleida inicia avui a la nit les obres de renovació de l’enllumenat de tot l’Eix Comercial. L’actuació té una durada prevista d’un mes i es fa en horari nocturn (de 21 a 5 h, aproximadament) per tal de minimitzar les molèsties al veïnat i a l’activitat comercial a la zona. Es substituiran els 220 fanals que hi ha a la catenària dels carrers de Cardenal Remolins, Democràcia Magdalena, Carme, Travessera del Carme, plaça de la Sal, Major, Sant Antoni i Alcalde Costa. Les noves lluminàries tindran tecnologia LED, que preveu un estalvi energètic del 64% i millors prestacions lumíniques
L’Ajuntament de Lleida inicia avui a la nit les obres de renovació de l’enllumenat de tot l’Eix Comercial. L’actuació té una durada prevista d’un mes i es fa en horari nocturn (de 21 a 5 h, aproximadament) per tal de minimitzar les molèsties al veïnat i a l’activitat comercial a la zona.
En total, se substituiran 220 lluminàries que estan situats a la catenària que passa per sobre dels carrers. L’actuació s’iniciarà a la cruïlla del carrer del Carme amb Democràcia i inclourà els següents carrers: Cardenal Remolins, Democràcia Magdalena, Carme, Travessera del Carme, plaça de la Sal, Major, Sant Antoni i Alcalde Costa. Un cop enllestida aquesta actuació, cap al mes de novembre, es canviaran també les llumeneres d’altres carrers adjacents, que tenen fanals diferents o un altre tipus d’ancoratge, com Pi i Maragall, Santa Marta, Blondel i Vila de Foix, entre d’altres.
Aquesta actuació forma part de les inversions previstes en el nou contracte de manteniment de l’enllumenat públic de la ciutat, dins del préstec sense interessos de 8 milions d’euros concedit a la Paeria per part de l’Institut per a la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE) per tal canviar a LED tot l’enllumenat de la ciutat que encara funcionava amb tecnologies obsoletes, com el vapor de sodi. Això permet un estalvi en el consum del 64% i oferir millors prestacions lumíniques.
Fins ara, ja s’han canviat 9.450 de les 14.545 llumeneres (un 65%) que se substituiran durant aquest procés, que està previst enllestir al març de l’any vinent.