Lleida acollirà la cloenda de la Roda d’Esbarts Catalònia amb la participació de més d’un centenar d’infants i joves d’arreu del país

Lleida acollirà la cloenda de la Roda d’Esbarts Catalònia amb la participació de més d’un centenar d’infants i joves d’arreu del país

Lleida serà l’escenari, el proper dissabte 6 de juny, de la cloenda de la Roda d’Esbarts Catalònia, una trobada que reunirà més d’un centenar d’infants i joves dansaires procedents de diferents punts de Catalunya per compartir una jornada dedicada a la dansa tradicional catalana.

L’acte central tindrà lloc a la plaça de Sant Joan, on diversos esbarts del Principat oferiran una ballada conjunta amb l’acompanyament d’una cobla en directe. La trobada, que s’allargarà durant aproximadament una hora i mitja, permetrà veure diferents danses tradicionals catalanes interpretades simultàniament pels grups participants.

La jornada està organitzada per l’Esbart Arrels de Lleida, una de les entitats integrants de la Roda d’Esbarts Catalònia, amb el suport de l’Ajuntament de Lleida. El president de l’entitat, Xavier Ramon, ha destacat “la importància que la cloenda d’enguany se celebri a Lleida, reconeixent la feina feta durant anys per promoure la cultura popular i la dansa tradicional al territori”.

La Roda d’Esbarts Catalònia és una iniciativa que promou les trobades entre grups infantils i juvenils d’esbarts d’arreu del país. Durant tot l’any, les diferents entitats participants es visiten als seus municipis per compartir exhibicions i activitats culturals. En aquest marc, Lleida ja va acollir recentment una ballada durant les Festes de Maig, inclosa tant en la programació oficial de la Festa Major com en el calendari de la Roda.

Les anteriors cloendes de la Roda s’han celebrat en municipis com Sant Just Desvern, l’Hospitalet o Igualada, i enguany serà Lleida qui prendrà el relleu com a ciutat amfitriona.

A més de la ballada central, l’Esbart Arrels ha preparat diverses activitats culturals i lúdiques al llarg de la jornada per donar a conèixer la ciutat als prop de 200 visitants previstos entre participants i acompanyants. Entre les propostes hi ha activitats a l’Escola Pràctiques II, amb jocs de fusta i dinar de germanor, així com visites a la Paeria i recorreguts amb el bus turístic.

La cloenda de la Roda d’Esbarts Catalònia serà retransmesa per Lleida TV, contribuint així a la difusió de la cultura popular i de la dansa tradicional catalana.

L’Esbart Arrels de Lleida manté una intensa activitat de promoció de la cultura tradicional catalana a la ciutat, participant activament en esdeveniments com les Festes de Maig i impulsant iniciatives de difusió de la dansa entre infants i joves.