"Per Nadal, regala Lleida"
Coincidint amb el desembre i les festes de Nadal, Lleida Turisme ha presentat els nous elements de marxandatge que incorporen la renovada marca de promoció de la ciutat, una identitat visual que actualitza la icònica silueta de la Seu Vella amb el sol de ponent com a símbol característic. Les noves propostes arriben com una invitació a regalar (o autoregalar-se) Lleida en aquestes dates.
Coincidint amb el desembre i les festes de Nadal, Lleida Turisme ha presentat els nous elements de marxandatge que incorporen la renovada marca de promoció de la ciutat, una identitat visual que actualitza la icònica silueta de la Seu Vella amb el sol de ponent com a símbol característic. Les noves propostes arriben com una invitació a regalar (o autoregalar-se) Lleida en aquestes dates.
El Centre d’Informació Turística (c. Major, 31) posa a la venda un ampli ventall d’elements identitaris. Entre els objectes més destacats hi ha el nou davantal de Lleida, il·lustrat amb aquarel·les que representen iconografies pròpies com la fruita de l’Horta o la coca de recapte, i que a més recorda que, a Lleida, els paraguais són platerines.
Des de l’imaginari infantil i col·lectiu, s’incorporen els llapis amb caputxons dels Capgrossos de Lleida, en aquesta primera edició, la Senyorona, el Dimoni i el Nen. També s’ha renovat el peluix del Marraco, que es presenta ara amb una imatge actualitzada i pensada perquè esdevingui un company de viatge per als més petits.
Pel que fa als elements d’ús quotidià, Lleida Turisme estrena un nou paraigua, d’estil sobri, que incorpora la marca de la ciutat i amb un packaging reutilitzable i pràctic.
El projecte de renovació del marxandatge també ha obert la porta a la col·laboració amb artistes locals. En aquesta primera fase, Monti Mateu signa el joc de cafè de Lleida, que integra l’isotip, el nom de la ciutat i el sol en diferents peces, així com unes petites safates ceràmiques molt versàtils.
El Centre d'Informació Turística també ofereix la nova llibreta de Lleida, que inicia la seva pàgina dos amb versos de Màrius Torres i utilitza els colors corporatius: gris, taronja i el blanc cloud dancer, escollit com a color del 2026. Altres elements, com imants, productes de promoció de la ciutat i la renovada enganxina per a cotxes amb el nou perfil de Lleida i el sol de ponent, completen l’oferta.
La directora de Lleida Turisme, Mònica Terrado, ha convidat la ciutadania a visitar l’espai: “animo a regalar o regalar-se aquests elements que esdevenen una immillorable excusa per presumir de ciutat i, ara, per Nadal, obsequiar amb elements que fan marca i que, al final, ens fan sentir orgullosos de la nostra ciutat”.
El Centre d’Informació Turística de Lleida Turisme (c. Major, 31) obre de dilluns a dissabte de 10 a 14 h i de 16 a 19 h, i diumenges i festius de 10 a 13.30 h.