La tinent d'alcalde Jordina Freixanet durant la presentació al Pati del Palau de Paeria.

“La teva opinió ens importa!”, nova iniciativa per promoure la participació ciutadana

El projecte té l’objectiu de fomentar la valoració ciutadana sobre els diferents serveis municipals. La Paeria col·locarà cartells amb un QR que enllaçarà directament al Google Ressenyes, on qualsevol persona podrà valorar el servei i afegir comentaris.

“La teva opinió ens importa!” és la nova iniciativa de l’Ajuntament de Lleida per promoure la participació ciutadana i fomentar la valoració ciutadana sobre els diferents serveis municipals.  

La tinent d’alcalde i regidora de Govern obert, qualitat democràtica i institucional, Jordina Freixanet, ha presentat aquest matí la nova iniciativa i ha destacat que “la valoració de la ciutadania és molt important per avançar en la transparència de la gestió pública i la millora dels serveis que es presten”. Freixanet ha remarcat la ferma aposta de l’equip de govern per promoure la transparència en la gestió pública municipal.  

 

Per tal de facilitar al màxim possible les valoracions ciutadanes, l’Ajuntament de Lleida  ha col·locat cartells a les oficines i serveis d’atenció ciutadana que inclouen un QR que porta directament al Google Ressenyes del servei, on qualsevol persona podrà valorar el servei i, si ho desitja, afegir comentaris públics sobre l’atenció rebuda. D’aquesta manera es garanteix la publicitat i la transparència de les opinions de les persones usuàries del servei.  

 

Inicialment s’ha previst la col·locació dels QR’s a la Paeria, l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana de Lleida (OMAC), l’Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT), l’Oficina Local d’Habitatge (OLH), l’Oficina de Turisme de Lleida, el Casal de la Dona, Lleida Jove, els Bucs d’Assaig, la Casa de Fusta, l’Auditori Enric Granados, el Teatre Municipal de l’Escorxador, el Museu d’Art Jaume Morera, el Centre d’Art La Panera, el Museu de l’Aigua, el Dipòsit del Pla de l’Aigua, el Molí de Sant Anastasi, el Museu Roda Roda i el Teatre Municipal Julieta Agustí (Espai 3). Posteriorment s’aniran ampliant els cartells a la resta de serveis municipals. Cal destacar que la nova eina de participació ciutadana s’emmarca dins de la Setmana del Govern Obert que té lloc del 20 al 24 de març. 

 

D’altra banda, Jordina Freixanet també ha comentat que fa unes setmanes es va posar en marxa una enquesta de satisfacció sobre la utilització de la tramitació electrònica de la Carpeta Ciutadana de l’Ajuntament de Lleida.  En aquest sentit cal destacar que 132 persones han realitzat l’enquesta. Dels resultats se’n desprèn que un 90% dels enquestats consideren que la tramitació ha estat fàcil i clara i que en un 90% dels casos s’ha resolt la seva necessitat. La valoració mitja del servei de tràmits de la Paeria és d’un 4,31 sobre 5. Qualsevol persona pot consultar els resultats a l’apartat Retiment de Comptes del nou web de l’Ajuntament de Lleida, a l’enllaç https://www.paeria.cat/ca/ajuntament/transparenciaidadesobertes/accio-de-govern/retiment-de-comptes   

 

Seguint en la línia de l’aposta per la millora continua dels serveis municipals, cal destacar que, fa tot just uns dies, la Paeria va posar en marxa un nou sistema d’anul·lació de cites prèvies per Whatsapp. Amb aquest servei s’envia un recordatori de l’hora concedida per ser atès a l’OMAC o l’OGAT i la persona interessada pot respondre’l immediatament per cancel·lar la cita i reduir així l’absentisme, que ara supera el 36%.  

 

El nou servei de recordatori i anul·lació, que es va posar en marxa el passat 13 de febrer, ha enviat 3.148 missatges de recordatori (78% OMAC i 22% OGAT).  Els ciutadans i ciutadanes han anul·lat, per aquesta via automàtica, un total de 285 cites (83% OMAC i 17% OGAT). Aquestes anul·lacions son automàtiques, un fet que permet obtenir cites alliberades al moment sense intervenció humana, afavorint l’alliberament de cites que en poden disposar altres persones. Cal remarcar que la funció de recordatori és més efectiva que no els recordatoris per correu electrònic.