MUD - Festival Músiques Disperses - LOS DUG DUG’S - MOHAMA SAZ
Data d'inici
- https://www.paeria.cat/ca/actualitat/agenda/copy6_of_mud-festival-musiques-disperses-depedro
- MUD - Festival Músiques Disperses - LOS DUG DUG’S - MOHAMA SAZ
- 2025-03-15T22:00:00+01:00
- 2025-03-15T23:59:59+01:00
- Què?
- Cultura Música
- Quan?
- 15/03/2025 des de 22:00 (Europe/Madrid / UTC100)
- On?
- CAFÈ DEL TEATRE
- Preu
-
Preu: 20€ + despeses de distribució
- Venda d'entrades
- Lloc web extern
22 h - LOS DUG DUG’S
23 h - MOHAMA SAZ
Los Dug Dug's són història viva del rock mexicà. Juntament amb Javier Batiz, Teen Tops, Three Souls In My Mind i La Revolución de Emiliano Zapata, podríem dir que són al capdamunt del llistat de referents de l’època daurada del rock al país centreamericà als anys 60 i 70.
Els seus inicis a la segona meitat dels 60 estaven lligats al moviment de rock de garatge, Nueva Ola que va envair el continent, i cap al 1970 van virar progressivament cap a un rock clàssic del moment, amb influències entre d’altres de Jethro Tull, Blue Cheer o Cream, i van enregistrar diversos àlbums en aquella dècada.
El seu líder Armando Nava ha mantingut intermitentment la banda en actiu, i ara amb altres dos membres originals de Los Dug Dug’s visitaran per primer cop Europa.
No és fusió, és Mohama Saz, diuen ells. Bona manera de descriure sense embuts la música d’aquests madrilenys. Amb 5 discos editats des del debut de 2015, reben influència d’artistes tan variats com Sun Ra, Erkin Koray, Neu!, Baba Zula o John Coltrane, resultant una sonoritat explosiva on es troben psicodèlia, jazz espiritual, rock i folklores de punts com Andalusia, Turquia o el nord d’Àfrica.
El seu explosiu directe els ha portat a girar diverses vegades extensament pels Estats Units, i per fi visiten el MUD, amb qui comparteixen filosofia com pocs altres grups estatals.