<bound method DexterityContent.Title of <Event at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/agenda/el-protectorat-del-marroc-on-va-comencar-la-guerra-civil-espanyola>>.

EL PROTECTORAT DEL MARROC, ON VA COMENÇAR LA GUERRA CIVIL ESPANYOLA

-DEBATS DE MEMÒRIA-

Data d'inici

-DEBATS DE MEMÒRIA-

Què?
Xerrades i conferències
Quan?
23/09/2025 des de 19:00 (Europe/Madrid / UTC200)
On?
SALA JUAME MAGRE
Nom de contacte
Memòria Democràtica
Correu electrònic
Telèfon de contacte
973700457
Preu
Gratuït
Afegiu l'esdeveniment al calendari

La sessió abordarà el paper fonamental que van tenir les guerres colonials al Marroc en la formació militar i ideològica de l’elit africanista que va protagonitzar el cop d’estat de 1936.

Jaume Camps Girona, analitzarà com la violència extrema exercida sobre la població nord-africana —incloent-hi bombardejos químics sobre zones habitades— i la instauració d’un sistema colonial profundament desigual van esdevenir un assaig del model repressiu que s’aplicaria posteriorment a la península durant la Guerra Civil espanyola, culminant amb la victòria franquista el 1939. A través de l’estudi del general José Enrique Varela (1891–1951), figura clau en la guerra del Rif i condecorat amb dues “Laureadas”, la conferència posarà de relleu com el procés d’ocupació del nord del Marroc va influir decisivament en les estratègies de violència utilitzades pels colpistes.

Informació:
Departament de Drets Civils
Telèfon: 973700457
a/e: memoriademocratica@paeria.cat