El programa de mentories per a la Transformació Digital de les empreses de Lleida impulsat per la regidoria de Promoció de la Ciutat ha conclòs amb èxit.

Excel·lent valoració del programa gratuït de mentories per a la transformació digital del teixit empresarial

La nota mitjana del servei, per part de les empreses participants, és de 4,8 sobre 5

El programa ha ofert 1.500 hores de servei de consultoria per a la realització de diagnosis sobre l’estat de digitalització de les empreses

El suport per a la modernització del sector del comerç i el turisme, dins el projecte Compra a Lleida, és una de les línies de treball de l’estratègia de la Paeria per a l’impuls de l’economia local

La nota mitjana del servei, per part de les empreses participants, és de 4,8 sobre 5

El programa ha ofert 1.500 hores de servei de consultoria per a la realització de diagnosis sobre l’estat de digitalització de les empreses

El suport per a la modernització del sector del comerç i el turisme, dins el projecte Compra a Lleida, és una de les línies de treball de l’estratègia de la Paeria per a l’impuls de l’economia local

El programa de mentories per a la Transformació Digital de les empreses de Lleida impulsat per la regidoria de Promoció de la Ciutat ha conclòs amb èxit, segons les mateixes empreses participants, que han mostrat un nivell de satisfacció molt elevat. En una enquesta de valoració de finalització del programa, la nota mitjana del servei ha estat d’un 4,8 sobre 5. Amb aquesta iniciativa, en la qual han participat mig centenar d’empreses de la ciutat, la Paeria fomenta la competitivitat del teixit empresarial i l’impuls de l’economia local.

Així, 8 de cada 10 empreses estan molt satisfetes amb el servei d’acompanyament de digitalització del negoci que se’ls ha prestat, mentre que el 100% dels participants el recomanarien a altres.

En total, el programa ha ofert 1.500 hores de servei de consultoria per a la realització de diagnosis sobre l’estat de digitalització de les empreses, l’elaboració de plans de digitalització personalitzat i sessions de mentoria i suport per la implantació del pla de digitalització. En concret, cada empresa ha pogut gaudir d’un servei personalitzat de 30 hores gratuïtes, en el marc del Pla d’Impuls per a la Transformació Digital (PITD), que té com a objectiu principal crear noves oportunitats competitives en un entorn cada vegada més digitalitzat.

Les empreses participants tenen un màxim de 12 treballadors/es i pertanyen principalment al sector retail, punts de venda d’equipament per a la persona i per a la llar. També s’han beneficiat del programa diversos establiments de serveis.

 

Dos itineraris per nivells de digitalització

El pla de treball del programa s’ha dividit en dos itineraris. La majoria, 40 empreses, han fet l’itinerari inicial, que ha inclòs les fases de diagnosi de nivell de maduresa digital, l’elaboració del pla individualitzat de digitalització i la fase de mentoria per a la  implementació del pla, amb suport tècnic i estratègic.

D’altra banda, una desena d’empreses, que ja havien participat en programes similars i que ja tenien una diagnosi prèvia, han pogut avançar amb les mentories en el desenvolupament del seu nivell de digitalització.

Pel que fa a la fase de diagnosi, s’ha tingut en compte l’estratègia de comunicació i màrqueting online, la presència de l’empresa a Internet, la digitalització dels processos de gestió i la utilització de canals de venda online. Amb la informació obtinguda en aquesta fase, s’ha desenvolupat un pla individualitzat de digitalització, amb una proposta del pla d’acció a desenvolupar i implementar, la determinació del grau de digitalització de l’empresa i la definició de l’estratègia digital a seguir. Finalment, pel que fa a les accions principals realitzades en les mentories i que es preveu implementar, s’ha treballat en l’àmbit de les xarxes socials de comunicació i promoció, la creació o actualització de la pàgina web de l’empresa i en la gestió del negoci.

La iniciativa forma part del projecte “Compra a Lleida”, amb finançament de la Unió Europea – Next Generation EU, dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) del govern de l’Estat, a través del Ministeri d’Indústria i Turisme, que té per objectiu desenvolupar inversions físiques i digitals per a potenciar el turisme de compres a la ciutat.

Amb aquesta acció, juntament amb altres com la implementació de l’APP mòbil Compra a Lleida, la creació d’un Retail Lab amb solucions tecnològiques avançades a l’abast del comerç local i l’oficina d’atracció d’inversions Invest in Lleida, entre d’altres, l’Ajuntament de Lleida impulsa l’enfortiment de l’activitat comercial i de les empreses turístiques i l’atracció de noves empreses per reforçar la capitalitat de Lleida, en el marc de l’estratègia per avançar en el posicionament de Lleida com a destí comercial i turístic i com a ciutat de les oportunitats en l’àmbit empresarial i econòmic.