La Comissió digital del Consell de Ciutat proposarà noves eines per afavorir l’accés ciutadà a plataformes públiques eficients i segures
La Paeria promou la digitalització dels serveis públics i l’ús de les noves tecnologies per atansar l’administració local a la ciutadania
La tinenta d’alcalde Carme Valls ha assegurat que l’objectiu és desenvolupar una infraestructura tecnològica “perquè la ciutat esdevingui una Lleida digital, oberta, connectada i al servei de tothom”
La Paeria promou la digitalització dels serveis públics i l’ús de les noves tecnologies per atansar l’administració local a la ciutadania
La tinenta d’alcalde Carme Valls ha assegurat que l’objectiu és desenvolupar una infraestructura tecnològica “perquè la ciutat esdevingui una Lleida digital, oberta, connectada i al servei de tothom”
La Comissió Ciutat Digital i Innovació Tecnològica del Consell de Ciutat s’ha reunit aquest dijous per a constituir-se i per definir els seus eixos estratègics, que giren entorn de la digitalització dels serveis públics i la promoció de l’ús de les noves tecnologies. La tinenta d’alcalde i regidora de Bon Govern, Carme Valls, és al capdavant d’aquesta comissió, que consta d’una quinzena de professionals tècnics i de representants d’entitats de la ciutat.
Valls ha explicat que “estem destinant molts esforços per fer de la Paeria una administració propera i accessible i perquè la tecnologia estigui al costat de les persones.” La tinenta d’alcalde ha afegit que, cada cop més, les persones recorren a la via telemàtica per resoldre gestions administratives i, en aquest sentit, ha dit que cal garantir que els canals habilitats siguin fàcils d’utilitzar, eficients i segurs.
Com a presidenta de la comissió, Valls ha assenyalat que l’objectiu d’aquest grup de treball és fer passes “perquè la ciutat esdevingui una Lleida digital, oberta, connectada i al servei de tothom”. Per això, els membres que integren la comissió plantejaran propostes encaminades a desenvolupar una infraestructura tecnològica avançada que afavoreixi l’accés ciutadà a l’administració.
Actualment, la Paeria té actius diversos serveis públics que faciliten la comunicació entre l’administració local i la ciutadania. Alguns exemples són la Carpeta Ciutadana, l’Oficina Virtual Tributària o l’OAC360 i l’OACSocial (serveis telefònics per a la tramitació electrònica). Aquests serveis permeten que les persones usuàries puguin interactuar i tramitar diverses gestions a través del mòbil i des de qualsevol lloc.
A la comissió, s’han exposat algunes de les accions que s’estan analitzant per tirar-les endavant. Entre aquestes, hi ha un servei de teleatenció ciutadana, un canal de WhatsAPP o un XatBot de tràmits amb intel·ligència artificial.
Amb tot, també es vol fomentar l’ús de les noves tecnologies per mitjà de tallers i cursos per a persones usuàries que necessitin acompanyament en l’àmbit digital.
Consell de Ciutat i comissions de treball
El Consell de Ciutat està integrat per una vuitantena de representants del teixit veïnal, associatiu i participatiu de la ciutat. És un òrgan permanent i estructurat de diàleg entre l’Ajuntament de Lleida i la societat lleidatana i, en aquest espai, s’hi plantegen qüestions d’interès o per al bé públic des de la corresponsabilitat, el compromís i l’estima per la ciutat.
Dins del Consell, s’han creat tres comissions de treball sobre: Ciutat Digital i Innovació tecnològica, Sostenibilitat i Agenda Urbana 2030, i Ciutadania Cívica i Convivència. Cadascuna té l’encàrrec d’impulsar propostes que donin resposta a necessitats de cada àmbit.