Ajuntament

La Paeria és el nom del govern municipal de Lleida des del 1264. En aquesta secció pots consultar com s’estructura el Consistori, qui integra la institució i quins són els seus principals òrgans.

L’Ajuntament de Lleida és l’administració de primer nivell que governa la ciutat i el terme municipal de Lleida. Les seves principals competències i funcions abasten la gestió de l’urbanisme, dels residus urbans, la protecció del medi ambient, la xarxa d’aigua, les infraestructures viàries del municipi, l’atenció social, la Guàrdia Urbana i la protecció civil, el trànsit a la ciutat, el transport públic urbà, la promoció turística, econòmica i de l’ocupació, la salut pública i cementiri, els serveis educatius, la promoció de l’esport i la cultura, les fires i mercats i l’impuls de la participació ciutadana en la vida cívica, entre altres. La transparència, l’e-govern i la permanent modernització dels serveis digitals municipals –la web on et trobes n’és un exemple- són altres objectius fonamentals d’aquesta administració, amb la finalitat de ser més àgil i efectiva així com per atansar-se a la ciutadania. La Paeria és un dels principals prestadors de serveis públics a Lleida i compta amb un equip humà d’un miler de persones per fer-los efectius. Som al teu servei.

  • El govern

    Et presentem com s’estructura el Govern de la Paeria de Lleida.

  • El ple municipal

    El Ple Municipal és el principal òrgan de decisió de l’Ajuntament. Està format pel conjunt d’edils i presidit per l’alcalde.

  • Acció de Govern

    Coneix l’acció del govern de l’Ajuntament de Lleida amb els documents que et presentem en aquest apartat.

  • Projectes estratègics

    Aquí trobaràs els documents que tracen l’estratègia de l’acció municipal per a diferents àmbits i que s’han elaborat amb la intervenció d’altres agents i sectors de la ciutat.

  • Transparència i dades obertes

    En aquest apartat et presentem tota la informació de transparència de l’Ajuntament de Lleida segons Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern.

  • Sindicatura de greuges

    La Sindicatura de Greuges de la Paeria té la missió de defensar els drets que la legislació de règim local té reconeguts a la ciutadania.

  • Comunicació

    Espai de la Secció de Comunicació de l’Ajuntament de Lleida, amb les seves dades de contacte per trametre consultes i peticions així com accés als materials informatius i gràfics que elabora.

  • Informació econòmica

    En aquest apartat t’oferim les principals dades econòmiques de la institució, amb els pressupostos i comptes anuals, liquidacions, l’execució trimestral del pressupost i els indicadors econòmics.

  • Atenció ciutadana

    L’Ajuntament de Lleida dona suport a la ciutadania en la realització de tràmits i consultes a través d’oficines físiques així com telèfons i eines digitals d’atenció. Ho trobaràs en aquest apartat, on també t’oferim el directori de contactes.

  • Cita prèvia

    Aquí t’expliquem com ho has de fer per demanar cita prèvia per a l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana i per a l’Oficina de Gestió i Atenció Tributària.

  • Canal de comunicació d’informants

    Canal segur de participació per enfortir la integritat del sector públic. Si has detectat una mala praxi i pots aportar-hi proves, envia la informació a través d'aquest canal.