La Segona de Mahler .Orquesta Sinfónica Simón Bolívar & Franz Schubert Filharmonia
Data d'inici
- https://www.paeria.cat/ca/actualitat/agenda/la-segona-de-mahler-orquesta-sinfonica-simon-bolivar-franz-schubert-filharmonia
- La Segona de Mahler .Orquesta Sinfónica Simón Bolívar & Franz Schubert Filharmonia
- 2025-11-13T20:00:00+01:00
- 2025-11-13T22:00:00+01:00
- Què?
- Cultura Música Ciutadania Públic
- Quan?
- 13/11/2025 de 20:00 a 22:00 (Europe/Madrid / UTC100)
- On?
- Auditori Municipal Enric Granados, Pl. de Josep Prenafeta s/n, 25004 - Lleida
- Nom de contacte
- Auditori Municipal Enric Granados
- Correu electrònic
- auditori@paeria.cat
- Telèfon de contacte
- 973700639
- Organitzador
- Auditori Municipal Enric Granados- Ajuntament de Lleida
- Preu
-
35 / 32,5 €
- Venda d'entrades
- Lloc web extern
Katja Maderer, soprano
Martina Baroni, mezzosoprano
Orquesta Sinfónica Simón Bolívar
Coro Nacional de Colombia
Franz Schubert Filharmonia
Tomàs Grau, director
Gràcies a la relació institucional entre la Franz Schubert Filharmonia i l’Orquestra Simón Bolívar, aquestes dues formacions es presenten sota la batuta del nostre director musical i artístic, Tomàs Grau, per interpretar plegats la Simfonia núm. 2 de Mahler, una obra que celebra l’esperança i la resurrecció.
Acompanyades per l’impressionant Coro Nacional de Colombia i les veus de Katja Maderer y Martina Baroni, aquest esdeveniment celebrarà el 20è aniversari de la fundació de la Franz Schubert Filharmonia.
Un món simfònic
Quan Mahler escrivia simfonies no en tenia prou amb 70 o 80 músics: si en podia tenir 120, millor. I pel que fa a la durada, no s’hi posava si no era per escriure, com a mínim, una hora de música. Amb aquesta visió grandiosa va compondre nou simfonies, nou “mons que ho abracen tot”, com deia ell mateix. En la Simfonia núm. 2 va recollir el testimoni de Beethoven i Mendelssohn que també havien inclòs una gran massa coral dintre del discurs simfònic i va bastir una obra impressionant, enorme, colpidora. Mahler va reflexionar musicalment al voltant del poema “Resurrecció” de Klopstock i va escriure una música intensa i dramàtica que ha convertit aquesta obra en una de les preferides pel públic d’arreu. Fins i tot la mitomania que envolta l’obra va fer que algú pagués 5 milions d’euros pel manuscrit original en una subhasta, convertint-la així en la partitura més cara de la història.
G. Mahler: Simfonia núm. 2 'Resurrecció'