Obres de millora al carrer Sant Carles
Aquesta actuació forma part de la reurbanització de set carrers del Centre Històric que seran de pas prioritari per als vianants
Aquesta actuació forma part de la reurbanització de set carrers del Centre Històric que seran de pas prioritari per als vianants
Les obres de reurbanització i millora de sis carrers del Centre Històric avancen a bon ritme i, a partir de demà, s’actuarà al carrer Sant Carles que quedarà tallat al trànsit per dur a terme les obres de millora que duraran aproximadament un mes. Els desviaments es faran pel carrer Múrcia que passarà a ser de doble sentit mentre durin les obres.
La reurbanització dels carrers Sant Carles, Panera, Parc, Peralta, Universitat, Gramàtics i plaça dels Gramàtics s’emmarca dins del Pla de Barris del Centre Històric. L’Ajuntament de Lleida, a través de l’Empresa Municipal d’Urbanisme, va adjudicar aquesta actuació a la UTE Retamal-Acsa, amb un pressupost de 618.275,88 € i suposa una aposta més de la Paeria per continuar donant un impuls a les obres del Centre Històric i recuperar espais per als vianants.
Tots aquests carrers s’urbanitzaran amb plataforma única per limitar el pas de vehicles, així com el carrer Sant Carles, que serà renovat també amb plataforma única i amb la velocitat limitada a 30 kilòmetres per hora, però que es mantindrà com l’eix principal per donar sortida al trànsit rodat de tota la zona.
La plaça dels Gramàtics s’està reurbanitzant i adequant com a espai urbà en continuïtat amb el Pla de l’Aigua. A més, també, s’adequa l’espai de connexió de la plaça amb el carrer Sant Martí amb un nou element escultural que té un mur de contenció amb doble banc i una nova escalinata d’accés. L’objectiu d’aquesta actuació és rehabilitar i ressaltar els trets més representatius arquitectònicament, alhora que respectar els elements valuosos existents, per posar-hi un valor afegit a la zona i millorar, d’aquesta manera, la seva estètica i eliminar aquells elements que no eren funcionals.
En total, la reurbanització d’aquests set carrers afecta més de 3.700 metres quadrats. En aquest sentit, les obres que es duran a terme permetran la seva reforma total, així com la millora de les clavegueres i la xarxa de recollida d’aigües pluvials, la instal•lació de mobiliari urbà, nou enllumenat públic, nou arbrat, enjardinament i renovació de les xarxes de serveis.
La reurbanització dels set carrers se suma a altres que ja s’han fet al Centre Històric, com el carrer Gairoles, Mossèn Amic, Clavell, Múrcia, plaça Aurembiaix d’Urgell, la Costa del Jan, Cotxera, Travessera Cotxera, i la recent millora de quatre carrers més, com són els carrers Sant Martí, Ronda de Sant Martí, Veguer de Carcassona i una tram del carrer Cavallers.