La nova Llar de Democràcia, gairebé a punt
Les noves instal•lacions, que s'ubiquen al carrer Comerç, doblen la superfície de l'anterior llar
Les noves instal•lacions, que s'ubiquen al carrer Comerç, doblen la superfície de l'anterior llar
La primera tinent d'alcalde, Marta Camps, acompanyada de la regidora de Serveis Personals, Rosa Ball, ha visitat aquest dilluns les obres de la nova Llar de Jubilats de Democràcia, les quals es troben en la seva recta final. Així, doncs, la gent gran del barri deixarà les instal•lacions del carrer Democràcia per traslladar-se a aquesta nova llar, situada al carrer Comerç, 38. Aquesta actuació, que s'emmarca dins del Fons Estatal d'Inversió Local, té un pressupost de 350.000 €.
El nou equipament disposa de 474 metres quadrats útils que permetrà oferir un millor servei als usuaris i incrementar el nombre d’activitats que es porten a terme (informàtica, ball, pintura, ioga, etc.). En aquest sentit, cal destacar que les noves instal•lacions doblen la superfície de l'anterior llar, que té 240 metres quadrats.
Les noves instal•lacions tenen l’entrada principal pel carrer Comerç. Des d’aquí s'accedeix a un gran vestíbul que actua com a distribuïdor d’altres dependències, el despatx de direcció i sala de juntes i l’aula d’ordinadors. Aquest darrer espai inclou una petita zona de bar-cafeteria, preparada per servir el càtering del migdia, i una altra amb taules per a activitats lúdiques diverses. Des de la mateixa sala s'accedeix a un passadís on estan els banys, un magatzem i dues sales polivalents, una de les quals té mirall i barra de gimnàs. A més, s’ha adaptat totalment l’equipament per a persones amb mobilitat reduïda. L’espai comptarà, també, amb una nova ciberaula, amb conveni amb La Caixa, per al desenvolupament d’activitats de noves tecnologies.
Aquestes aules queden separades entre elles i de la sala polivalent per envans mòbils que permeten integrar totes tres per crear una cambra de majors dimensions i per a diferents usos. Les tres peces tenen façana al carrer Ramon Castejón, al qual també dóna la sortida d’emergència. El nou equipament es troba en la planta baixa de l’edifici.
La Llar de Democràcia, que té més de 300 socis, forma part de la xarxa de 19 llars de jubilats de Lleida, de les quals 15 són municipals, que compten amb un total de 9.500 socis.