Els Prínceps d’Astúries inauguren el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida
Més de 700 treballen ja al parc, que ha rebut el premi Catalunya d'Arquitectura i ha estat reconegut amb els premis Endesa a l'edificació sostenible
Més de 700 treballen ja al parc, que ha rebut el premi Catalunya d'Arquitectura i ha estat reconegut amb els premis Endesa a l'edificació sostenible
Ses Alteses Reials els Prínceps d’Astúries i de Girona, Felip de Borbó i Letizia Ortiz han inaugurat avui el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida en un acte al qual hi han assistit la ministra de Ciència i Innovació, Cristina Garmendia, l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, la corporació municipal i les primeres autoritats de la ciutat.
Els prínceps i la ministra han estat rebuts per l’Alcalde de Lleida i president del parc, Àngel Ros; el rector de la Universitat de Lleida (UdL) i vicepresident del parc, Joan Viñas, i el delegat del Govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel. Els Prínceps i la ministra han recorregut les instal•lacions del parc científic i tecnològic on han visitat diferents empreses i serveis i han signat en el llibre d’honor del parc.
Els prínceps Felip de Borbó i Letizia Ortiz han visitat l'obrador i els laboratoris d'INNOPAN, les instal·lacions d'INDRA i el laboratori del cromatògraf de la Udl.
El paer en cap ha destacat en el seu discurs que "el parc genera ja treball per a 710 persones, fonamentalment joves investigadors i creadors, contribuïnt a a la innovació a escala nacional i a la creació d'ocupació de qualitat per als nostres joves universitaris i titulats de Formació Professional". Àngel Ros ha remarcat que el parc és un exemple de col·laboració institucional entre administracions i de reconversió d'una infraestructura pública. Una infraestructura que és un "model de gestió mediambiental i de sostenibilitat energètica i d'ús de l'aigua".
Amb motiu de la inauguració del parc s'han instal·lat reproduccions de l'obra de l'escultor lleidatà Leandre Cristòfol i la maqueta de la Lluna cedida per la NASA per a la Fundació Joan Oró.
Arxiu de so amb el discurs íntegre del paer en cap
Els Prínceps han descobert la placa commemorativa de la inauguració del parc.
Instal·lacions reconegudes pels premis Endesa a l'edificació sostenible
El Príncep va col•locar la primera pedra del parc el 12 de desembre de 2006. La rehabilitació de les antigues casernes militars de Gardeny per convertir-les en els edificis H ha suposat una inversió de 13,5 milions d’euros. La reforma, que ha creat 21.300 m2 de sostre, s’ha realitzat amb materials reciclables, amb arquitectura i planejament constructius sostenibles i, a més, es reutilitzaran les aigües pluvials i de condensació. La rehabilitació d'aquest antic aquarterament al Turó de Gardeny ja ha recollit aquest any el Premi Catalunya Construcció atorgat pel Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona (CAATEEB). El projecte de rehabilitació dels anomenats edificis "H" també ha estat reconegut pels Premis Endesa a la "Promoción Inmobiliaria no residencial más Sostenible 2009".
L’edifici H1 acull empreses de serveis avançats i sectors tecnològics relacionats amb les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) i el coneixement. L’edifici H2 està destinat a centres de transferència de tecnologia. El tercer edifici, l’H3 Científica, està equipat amb les infraestructures necessàries per a grups de recerca de la UdL, laboratoris d’empreses i centres d’I+D públics i privats.