Quarta edició del Concurs de Periodisme Josep Pernau
Premia les millors cartes al director o articles d'opinió d'alumnes de secundària
Premia les millors cartes al director o articles d'opinió d'alumnes de secundària
El regidor d’Educació i Atenció a la Infància, Jesús Castillo, el president del Col·legi de Periodistes, Ramon Mesull, i la directora de l'Obra Social Ibercaja, Núria Berenjeno, han presentat la IV edició del Concurs Periodístic Josep Pernau. Es tracta del certamen destinat a l’alumnat dels centres educatius de Lleida d’ESO, de batxillerat i de cicles formatius. Aquesta activitat està promoguda conjuntament amb el Col·legi de Periodistes i patrocinada per Obra Social i Cultural Ibercaja i forma part del programa educatiu municipal “Educació a l’Abast”, que organitza anualment l’Institut Municipal d’Educació per als centres educatius de Lleida.
El concurs periodístic “Josep Pernau” porta aquest nom en homenatge a aquest veterà periodista, nascut a Lleida el 1930 i amb una llarga i reconeguda carrera en els mitjans de comunicació. Els participants han d'elaborar treballs amb el format de cartes al director per a l’alumnat d’ESO i d’articles d’opinió per al de batxillerat i de cicles formatius, sobre qualsevol temàtica del seu interès, escrit en català o castellà. Aquest concurs compta amb la col•laboració de diferents mitjans de comunicació locals, ràdio i premsa, per a fer la difusió dels articles guanyadors i finalistes.
Els objectius són els següents:
- Oferir a alumnat l'oportunitat d'expressar i donar a conèixer la seva opinió sobre aquells temes que els preocupa o els agrada.
- Fomentar en els nois i noies una actitud reflexiva i crítica, des d'una vessant respectuosa i tolerant envers la societat.
- Incentivar l'estructuració de les idees.
- Afavorir l'expressió escrita.
- Fomentar en l’alumnat el coneixement de la premsa escrita i la seva lectura.
La data límit de presentació de treballs és el 19 de març de 2010.
S’han establert com a premis 2 ordinadors portàtils, 1 per a ESO i 1 per a batxillerat i cicles formatius. A més es concedeixen 10 accèssits amb el premi de 10 reproductors de MP4.
L’acte de lliurament de premis tindrà lloc el 29 d’abril de 2010, a les 11,30 h, al Saló de Plens de l’Ajuntament, on es donarà a conèixer el veredicte del jurat. En aquest acte, els dos alumnes guanyadors llegiran la carta al director i l’article d’opinió premiats.
El jurat ha estat format pel president del Col·legi de Periodistes, Ramon Mesull; Jordi Pérez, director del diari La Mañana; Santiago Costa, director de redacció del diari Segre; Josep Ramon Ribé, director del diari Bondia; Jesús Riverola, director de RNE Lleida, Marina Pujol i dos escriptors vinculats al món d’educació secundària, Jordi Capdevila i Andreu Loncà.
Els diaris de la ciutat (Segre, La Manyana i Bon dia) publicaran les cartes guanyadores i les finalistes en format destacat. Igualment també donaran difusió d’aquestes cartes quatre emissores de ràdio (COPE Lleida, Cadena Ser, Onda Cero i Onda Rambla) i es compta amb la col·laboració de Ràdio Pardinyes per a l’enregistrament dels articles guanyadors i finalistes que després emetran les emissores de ràdio.
Es preveu que el passat curs van participat en el concurs al voltant de 550 alumnes. De tots ells, els professors van realitzat una selecció d’aquells de més qualitat. Van entrar en la fase de concurs un total de 105 treballs, 63 cartes al director d’ESO i 42 articles d’opinió de Batxillerat d’un total d’10 centres educatius de secundària de Lleida ciutat.
Les bases del concurs es troben a la web de l’IME: http://ime.paeria.cat, on també es troben unes pautes per a què els alumnes puguin elaborar els seus treballs.