<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/11749>>.

Torna el Mercat d’Antiguitats i col•leccionisme de la Rambla Ferran

Hi haurà 40 parades, ampliables en un futur.  El mercat reforça la seva imatge amb distintius a les parades i banderoles als límits del mercat, a l'altura del carrer Democràcia i a la Baixada de la Diputació.

Hi haurà 40 parades, ampliables en un futur.  El mercat reforça la seva imatge amb distintius a les parades i banderoles als límits del mercat, a l'altura del carrer Democràcia i a la Baixada de la Diputació.

L’Ajuntament de Lleida reobre aquest diumenge el mercat d’antiguitats i col•leccionisme de Lleida, ubicat a la Rambla Ferran després del període de tres mesos en què ha estat aturat amb l’objectiu de revisar i actualitzar els permisos per tal de garantir l’excel•lència i l’adequació del producte a la venda.

Durant aquest temps també s’han establert millores en els sistemes de pagament, de control i d’identificació dels titulars de les parades. La renovació integral del Mercat de la Rambla Ferran inclou una millora i modernització de la seva imatge. Des d’aquest diumenge els paradistes disposaran d’unes lones de color vermell per a l’exposició dels productes al terra i d’uns faldons de color blanc per l’exposició dels productes situats sobre sobre les taules. A partir d’ara també es col•locaran banderoles que mostraran els límits del mercat, que per començar aquesta nova etapa s'han fixat entre els carrers Democràcia i la baixada de la Diputació.

Fruit de la remodelació del mercat s’han autoritzat un total de 40 permisos trimestrals en dues modalitats diferents: una per poder establir-se cada diumenge fins a final d’any i un altra per parar la meitat dels diumenges del trimestre. En funció d’aquestes modalitats es preveu que, de mitjana, l’ocupació del mercat se situarà sobre les 30/35 parades. La tinenta d'alcalde Dolors Arderiu ha explicat que de cara al primer trimestre de l'any vinent el mercat podria créixer en número de parades un cop consolidat el mercat, donat que hi ha espai tant a la Rambla de Ferran com a l'Avinguda de Francesc Macià: "Volem crear un embrió de qualitat, que es consolidi i que pugui anar creixent". Arxiu de so Dolors Arderiu
 

Del total de parades, la gran majoria, un 60%, ofereixen objectes diversos antics (gerros, miralls, parament de la llar, etc..) i el 40 % restant es reparteix a parts iguals entre moble antic, llibres i monedes i segells. La major part dels paradistes provenen de la província de Lleida (80%), però també hi ha venedors de Fraga, de Barcelona i d’Igualada. Gairebé tots els paradistes ja havien assistit al mercat anteriorment (90 %), el 10% restant són noves incorporacions. Coincidint amb la reobertura del mercat s'ha fixat una bonificació del 20% en el preu per als paradistes que assisteixin tots els diumenges del trimestre.

La nova normativa del mercat fixa també quins seran els productes que s'hi podran vendre i quins no es podran vendre en aquest marc, com per exemple,  articles alimentaris, premsa, vídeos, cassetttes, aparells electrodomèstics, restes d'enderrocament de material sanitari, pornografia o  joguines que siguin actuals.

L'horari del Mercat de la Rambla Ferran es manté com fins ara, estarà obert tots els diumenges de 9h a 14h.